brogu
HBK Medlem
Chassiefabrikat: Citroën
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,2l
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: SMC
Husbilsmodell: My little SMC
Husbilstyp: Skåpvagn
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Elektronik
Frågan gäller en till husbil ombyggd plåtis. Den har från början haft 3 bältade platser fram och efter ombyggnad endast 2.
Därför varnar den alltid vid start och varningslampan för airbag/bältessträckare lyser.
Lyser en sådan lampa blir bilen inte godkänd vid kontrollbesiktning även om inget fel föreligger.
Enligt verkstan går inte lampan att "släcka", Ducaton har ett fixt kretskort som inte kan ändras.
När jag nu efter snart 3 år städade (!) under passagerarstolen hittade jag dessa 2 lösa sladdar. Kan dom ha något med problemet att göra, går det att koppla på något sätt för att "lura" systemet?
Tacksam för tankar och idéer. Att måla lampan svart är inte att tänka på
/Gunnar
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,2l
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: SMC
Husbilsmodell: My little SMC
Husbilstyp: Skåpvagn
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Elektronik
Frågan gäller en till husbil ombyggd plåtis. Den har från början haft 3 bältade platser fram och efter ombyggnad endast 2.
Därför varnar den alltid vid start och varningslampan för airbag/bältessträckare lyser.
Lyser en sådan lampa blir bilen inte godkänd vid kontrollbesiktning även om inget fel föreligger.
Enligt verkstan går inte lampan att "släcka", Ducaton har ett fixt kretskort som inte kan ändras.
När jag nu efter snart 3 år städade (!) under passagerarstolen hittade jag dessa 2 lösa sladdar. Kan dom ha något med problemet att göra, går det att koppla på något sätt för att "lura" systemet?
Tacksam för tankar och idéer. Att måla lampan svart är inte att tänka på
/Gunnar