• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning Rusta gasolpriser

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Besökte idag Rusta i Bollnäs för att byta en P11. Rusta sägs ju vara billigast på orten.
Det är inte sant. Dom är billigast på AGA-gas på orten, byter inte in Primagaz eller
något annan P11 än AGA. I Bollnäs är Granngården tydligen billigast med 399, Rusta ville
ha 529 i dag. Dessutom krävde dom ett kvitto på att jag hade köpt billigare gas
än deras och det på deras ort. Om jag redan har köpt gasol har jag ju inget behov
av att köpa en till på Rusta när jag är på resande hjul.
 
F

F.d. 2842

Guest
Sv: Varning Rusta gasolpriser

När jag läste deras reklam så kollade jag med min gasföretagare och dom var billigare än Rusta.
Då mailade jag till Rusta och frågade hur dom kunde säga att dom var billigast.
Men dom sänkte sitt pris på Rusta i Partille till samma pris som GGM i Göteborg.
Jag mailade också till konsumentverket och klagade.
Hoppas att ni gör detta också så kanske man kan få Rusta till byta sin reklam.
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Varning Rusta gasolpriser

Betalade 356:- för en P11 på Granngården i Ljungbyhed häromdagen. Jämfört med ovanstående rustapriser var det ju inte så farligt.

On a sidenote, dom ville ha 550:- extra för att byta ut den mot en PK10. Det tyckte vi inte det var värt...
 

KeLa

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
7316
Medlemskap
2024
Sv: Varning Rusta gasolpriser

Intressant med Rustas reklam - Billigaste AGA-gasen i Sverige.
När man tittar på villlkoren finns det alltså många Sverige. Ett som ligger inom fem mils radie från varje Rustavaruhus!
Lasse
:confused:
 
Toppen