• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning för rött vin!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag vill å det bestämdaste utdela en varning för ett rött vin från Murcia som har nästlat sig in på Det Svenska Systembolagets hyllor! Detta vin som är tillgängligt för alla som har uppnått tillräckligt hög ålder för att tillåtas förtäring av rusdrycker m.m. har vid seriös testning befunnits vara i stånd att framkalla s.k. grenblock hos för övrigt helt ofövitliga personer! Det oskuldsfulla namnet "Gosa" kan ju förleda den mest härdade rabulist, här betydandes rusdryckshatare!

Senast jag provade detta excellenta vin hamnade jag på hjärtintensiven på NÄL! Nu har jag åter hamnat i detta vins försåtliga garn så framtiden är oviss! Priset är också lockande 179 spänn så akta er!

Detta skrivet i all välmening, den svenska allmogen till varning!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Varning för rött vin!

En flaska, en tallrik, ett glas! Gör nått gott!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Varning för rött vin!

Därom får vi ingenting veta och det har vi heller inte med att göra! :)

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50015

Guest
Sv: Varning för rött vin!

Hej!
Det såg jättemysigt ut med ljus och vin på Din balkong!

Men sen kan man sova skönt :sleep:efter kvällspromenaden med hunden:dog:!
Ha´det bra!
Hälsn.
Ann
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Varning för rött vin!

Visst är det svårt att diskutera smak, och det gäller naturligtvis även vin.

Jag dricker nästan dagligen lite rödvin och har lärt mig att uppskatta vissa favoriter, alltid inhandlade på vårt förträffliga Systembolaget och i regel i 3 l boxar. Under senare månader har jag flera gånger tyckt mig känna klara (????) smakförändringar åt det syrliga hållet.

Om det faktiskt har varit fallet eller inte, hur mycket mina egna smakpåverkande faktorer spelar in mm, är ju inte så lätt att avgöra. Min fru och andra har ibland hållit med mig och ibland inte så klart. Årgångarna har ibland varit de samma och ibland olika.

Men, det är ju då alltid skönt att veta, att man alltid kan gå tillbaka till bolaget och utan minsta problem få lämna tillbaka vinet, pengarna tillbaka eller köpa något annat. Aldrig några invändningar ö h t. Deras policy i detta avseende anser jag vara föredömlig, och jag tror många håller med mig.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Varning för rött vin!

Jag vill å det bestämdaste utdela en varning för ett rött vin från Murcia som har nästlat sig in på Det Svenska Systembolagets hyllor! Detta vin som är tillgängligt för alla som har uppnått tillräckligt hög ålder för att tillåtas förtäring av rusdrycker m.m. har vid seriös testning befunnits vara i stånd att framkalla s.k. grenblock hos för övrigt helt ofövitliga personer! Det oskuldsfulla namnet "Gosa" kan ju förleda den mest härdade rabulist, här betydandes rusdryckshatare!

Senast jag provade detta excellenta vin hamnade jag på hjärtintensiven på NÄL! Nu har jag åter hamnat i detta vins försåtliga garn så framtiden är oviss! Priset är också lockande 179 spänn så akta er!

Detta skrivet i all välmening, den svenska allmogen till varning!

Jappe


Hej! Vinet testat o väl godkänt. Hjärtligt Tack för tipset. :):):)

Sanddammaren
 
Toppen