• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning för is på taket

F

F.d. 58573

Guest
Sv: Varning för is på taket

En del av er tycks bo under klimatförhållanden som inte lämpar sig för förvaring av husbil utomhus. Tö mitt i vintern!
Då krävs att man skottar snabbt innan det bildas is eller packad tung snö, alternativet blir att låta bilen stå till sommaren.

I denna länk går det läsa om hur jag handskats med risken för is på taket både tidigare och numera: http://www.husbilsklubben.se/forums/t37121-3/#post616067

Måttligt höga husbilar torde gå befria från lössnö med hjälp av en snöraka avsedd för hustak: Snöraka för tak 2-6,4 m - Jula AB

aake

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2026

Screenshot_2014-02-04-09-29-25.jpg

här kommer väderet för krokom i veckan, snö och tö ungefär samma som i södra Sverige.
Det här med is på taket gäller nog att vara observant på oavsett var man bor.

lars

F

F.d. 58573

Guest

Visa bilaga 81307

här kommer väderet för krokom i veckan, snö och tö ungefär samma som i södra Sverige.
Det här med is på taket gäller nog att vara observant på oavsett var man bor.

lars

Nåja, dessa subtropiska förhållanden gäller inte här i Nyvik. Just nu vindstilla och 12,7 minusgrader. Men visst får man av och till räkna med dagsmeja så här framöver vårvintern, dock inget som brukar ta nämnvärt på snötäcket förrän en bit in i april.

aake

Senast redigerad av en moderator:

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Ber om ursäkt!! men det var tänkt som en allmän varning för alla som kör bil vintertid , urspårad !! visst ,hälsningar Lasse (PS ska försöka hålla käft fortsättningsvis)

Toppen