Jag har köpt dyra adaptrar av FOGAS för att fylla svensk flaska utomlands, första problemet blev i Tyskland där det enligt lag är förbjudet att fylla flaskor med adaptrar, enligt gasfirmorna jag besökte, Italien var inte ett dugg bättre där fick jag också information att det är förbjudet. Så nu undrar jag med denna erfarenhet skall jag (vi) aceptera att vi måste göra oss kriminella och övertala andra (gasleverantören) till lagbrott. Mitt samvete när jag köpte adaptrarna av Fogas hade inte en aning om att det är förbjudet i vissa länder (FOGAS sa inget), det är ju inte konstigt för det handlar om säkerhet för personalen enligt gasfirmorna. Det blev några dyra mobil samtal till FOGAS men de informerade mig bara om hur personalen skulle kringå lagen, något annan lösning har inte FOGAS kommit med. Jag tycker att vi bör bojkotta firmor som säljer varor till oss där vi måste begå en kriminell handling eller uppmana till ett brott. Frågan är om inte FOGAS begår ett brott när de säljer varor som du måste begå ett brott för att använda 
Det tråkiga är också att jag läste någon stans att compositflaskorna bytte man i många EU-länder men än har jag inte lyckats hitta någon som är med i detta system. men det beror kanske på att jag valt fel länder när jag kört ner till Turkiet.
Jag fick köpa en flaska i Tyskland och i Bosnien Hertsgeovina där fick jag mina flaskor fyllda för ca 30.-Euro 2 st PC10
Skall kolla i morgon hur det går att fylla här i Turkiet.
Peter N

Det tråkiga är också att jag läste någon stans att compositflaskorna bytte man i många EU-länder men än har jag inte lyckats hitta någon som är med i detta system. men det beror kanske på att jag valt fel länder när jag kört ner till Turkiet.
Jag fick köpa en flaska i Tyskland och i Bosnien Hertsgeovina där fick jag mina flaskor fyllda för ca 30.-Euro 2 st PC10
Skall kolla i morgon hur det går att fylla här i Turkiet.
Peter N