• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning för camping

F

F.d. 9506

Guest
Sv: Varning för camping

Tyvär finns det galningar över allt. Sorgligt men sant. Undrar vad det ska sluta?

RiRos

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2025

Tyvärr får väl campingar dåligt rykte med en sådan här tidningsrubrik, Meros camping i Askim är inte vad jag vill kalla en camping för vanliga campare, det har varit mkt socialt utslagna som har bott är i flera (många) år. Med många rubriker om våld, etc. På 70-80 talet var det en familjecamping för långliggare och mkt trevlig. Även om jag inte är någon vän av campingplatser så måste jag försvara "riktiga" campingar mot sådana här rubriker.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag känner också till den campingen och skulle just skriva något om den när RiRos förekom mig och beskrev vad som gäller där. Det är ingen vanlig campingplats!

F

F.d. 3581

Guest

Det är således inte den vanliga Askims camping förstår jag nu...

Det känns lite lugnare. Mao, den skottsäkra västen kan fortfarande lämnas hemma och endast säkerhetsväst behöver medföras.

I det här fallet hade det inte hjälpt med farbror Claes fogsvansar, kan man förmoda..

ds

F

F.d. 4879

Guest

Ungefär som Flatens Camping då...

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2025

Vi var på Askims camping för ett par år sedan, kändes inte tryggt och på morgonen sprang en påtänd man och kastade sten hej villt omkring sig.

Den campingen blir det aldrig mer.

F

F.d. 6238

Guest

På denna "Camping" bor det mest folk som inte är "anpassade" till ett "vanligt liv".

På Askims Camping (som tillhör Liseberg) kommer dom inte in eftersom dom flesta är från Göteborg med omnejd.
/ Kurt.

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

"Tyvärr" är det nog så att en del campingplatser har upplåtit några platser till en del icke önskvärda personer. Har vid några tillfällen sett att så är fallet. Antagligen är det billigare för kommunerna att köpa en gammal husvagn och ställa ut på en camping än att hyra en lägenhet.
Upptäckte lite försent detta när vi campade en gång. Alla platserna runt omkring en husvagn var tomma och verkade därför helt ok. Men sent på kvällen fick vi bli varse varför platserna runt omkring var tomma. Tjejen i receptionen förstod oss när vi klagade och berättade vilken plats vi haft.
Det är inte trevligt för de andra "gästerna" när det blir stökigt. Jag tror dock att det är de året runt öppna platserna som får förfrågan om de kan ställa upp med platser och ev. husvagnar. Helt klart är det fina pengar för ägarna men men... Det kan ju bli så att det snabbt slår tillbaka och folk flyttar därifrån.
Fram för mer fricamping

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2025

Förtydligande!

:wink::wink::wink::wink::wink::wink:

Det var absolut inte mening att någon skulle ta illa vid sig. Det var heller inte något inlägg i debatten fricampa vs. camping.

/Per

Senast ändrad:

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Nu har väl alla förstått att Meros Camping inte är någon Camping. Det är säkert ett begärtansvärt försök att ta hand om samhällets utstötta. Men om det förekommer skjutningar där så är det inte på en kamping dom skjuter. Dom som driver Campingen drivs säkert av någon sorts idealism om att skapa ett bättre samhälle.Jag har aldrig sett siffror på hur många Meros Camping har rehabiliterat, bara hur mycket skit det händer på området.

Kan någon berätta här om det behövs Campingar som Meros för att rehabilitera människor eller är det här ett exempel på hur vissa skor sig på olyckliga människor och kräver att samhället skall betala?

Jag tror att dom som driver Meros Camping är mer beroende av missbrukare än vad missbrukarna är av Meros Camping.

Det är min uppfattning . slut!

Sven-Äke

Toppen