• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning för att ladda tandborsten i husbilen

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2027
När vi var på vår senaste resa i Polen så behövde sambon ladda sin tandborste,Jag tänkte inte på att den laddar med induktionsspänning d.v.s. ingen fysisk kontakt med det laddningsbara batteriet i borsten, men när vi laddade den under färd med våran omvandlare som ger en fyrkantsvåg i stället för en ren sinuskurva så gick laddaren sönder.Jag vet att man inte kan köra datorer på denna omvandlaren men vi brukar ladda mobiler och köra lockborstar/fönar och det funkar fint. Men tandborsten gick tydligen inte.

Ha det alla husbilsvänner

Roffe

Sv: Varning för att ladda tandborsten i husbilen

Var det därför min slutade fungera! :twitcy:

Köpte en batteridriven istället, hittade den i en webbshop i danmark. Fungerar utmärkt samma borstar som till elborsten hemma. Två vanliga AA-batterier, har nu använt den i 23 dagar och går fortfarande på fullfart med förtsa batteriparet.

Ha det gott Torbjörn :yes:

Hmm, min fungerade att ladda.
Men man kanske ska tänka sig för och ta in på Camping då det är dags att ladda sådana prylar.

Vi har två olika varianter av Braun tandborstar med olika induktionsladdare. Den ena (nyaste - 1,7W, liten rund puck) gick sönder direkt när vi körde den på invertern, den gamla (2W lite större med fack för borstar) funkade och funkar fortfarande. Nu fick vi i alla fall svaret på varför den nya gick sönder.

Vart är vi på väg !
Tanborstningen fungerar inte !
Vi kör elektriskt hemma men under resor använder vi de " gamla hederliga manuella"
ingen har klagat på dålig andedräkt och man får lite handmotion på köpet.
Hälsningar från en 70 åring med egna tänder.
HBK 5081

Tillbaka
Toppen