• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varmvattensberedaren läcker

F

F.d. 9471

Guest
Hej,fick ett problem när jag fyllde på vatten och sedan starta tryckpumpen till vattnet så börja det rinna vatten på golvet , det läckte i ovankant på boilern vid övre ingång för den ena slangen, inte slanganslutningen utan innanför någonstans, har den frysit sönder ? vad menas att man skall fylla beredaren innan start ,hur gör man då? är det någon som har någon erfarenhet om Therme beredaren med inbygd elpatron? funkar en sådan så är det ett billigt alternativ trots att den inte går på gas,
Mvh Nybörjarn
 
F

F.d. 9471

Guest
Sv: Varmvattensberedaren läcker

Ok. det var så jag gjorde,men kände mig lite osäker,men jag får plocka ut den och kolla vad som läcker och se om det går att laga .
Men är det någon som har en Therme beredare med inbyggd elpatron??
Om dom funkar bra eller inte .
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Varmvattensberedaren läcker

I husvagnen hade vi Therme beredare. Den ger tillräckligt vatten till disken när man har ström inkopplad. Har aldrig provat om det räcker till en dusch. Handlar väl bara om hur snabb (eller kall:p) dusch man vill ha.
Däremot blir det ingen vidare värme när man värmer vattnet med luften.
 
Toppen