• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varmt bruksvatten

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Har haft husbilen kopplad till el uttaget detta veckoslut här hemma (extra sovrum) när jag i dag skulle tvätta händerna kom det inget varmt vatten.
Min fråga (är fortfarande nybörjare)
Är det så att man måste ha gas på för att få varmvatten för el värmaren samt cirkulationspumpen gick inte när det var varmare än 20 grader i bodelen när jag hade termostatet på 20 grader Har en Adle värmepanna med vattenburenvärme (element)
H: paffw 1977
 
F

F.d. 5085

Guest
Sv: Varmt bruksvatten

Nej, du behöver inte ha gas på för att få varmvatten. Mitt tips är att läsa instruktionerna en gång till.
Vi hade Alde vattenburen värme i den husvagn vi hade förut och det tog mig lång tid att lära mig att sköta panelen med inställningarna.
När man väl lärt sig hur det fungerar är Aldesystemet suveränt bra och mycket bättre än Truma som vi har i husbilen.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Varmt bruksvatten

Nej, du behöver inte ha gas på för att få varmvatten. Mitt tips är att läsa instruktionerna en gång till.
Vi hade Alde vattenburen värme i den husvagn vi hade förut och det tog mig lång tid att lära mig att sköta panelen med inställningarna.
När man väl lärt sig hur det fungerar är Aldesystemet suveränt bra och mycket bättre än Truma som vi har i husbilen.

Det var ett bra tips hittade orsaken det var en brytare som skulle svängas till icke termostat. Tack ännuengång :)
H. paffw 1977
 
Toppen