• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varma hälsningar från

H

hianders

Guest
Sv: Varma hälsningar från

Instämmer med föregående skribent, en trevlig kväll och vi ser fram mot frossan ikväll. Just nu skiner solen och man kan ha shorts på sig, helt otroligt efter allt regnande tidigare i veckan! För närvarande ser man hur folket cyklar ner till centrum och handlar havets läckerheter i form av räkor, rena lämmeltåget! Alldeles nyss passerade ovanstående skribent Eva och medhjälparen Zacko på jakt efter nya motiv att fotografera. Spännande att se resultatet så småningom.

En stor eloge till Marie och Rolf som fått denna träffa att fungera så bra med så många bilar. Campingen är helt fullbelagd och vi bidrar naturligtvis till detta.

Ha en bra helg alla!

fru hianders/Inger

:yes:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Idag har det varit en solig och vacker dag här. Det var många som gick ner till Grebbestad för att handla räkor som skulle ätas på kvällen. Det är en fin promenadväg ner till "byn".

Kvällens räkfrossa var verkigen en "frossa" i räkor. Borden var fyllda av dessa läckerheter som vi avnjöt i goda vänners sällskap.

Ett varmt tack till värdparet Marie och Rolf som har gjort ett jättebra jobb.

Nu ska jag ut och mingla en stund till!

100_0606.jpg

100_0607.jpg

100_0613.jpg

100_0615.jpg

100_0618.jpg

Senast ändrad:

Lasse-125

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

:spinny::music-icon::spinny::music-icon::spinny::music-icon::spinny::music-icon::spinny::music-icon::spinny::music-icon::spinny::music-icon::spinny::music-icon:
EVA! Du är helt outstanding . När det gäller att förse oss enkla stackare som inte har begåvats med DIN enorma virtousitet när det gäller att i skriftlig och bildform förmedla DINA känslor å tankar till oss HBKare.
Ja vill bara säja att ja ä glad att DU finns. your siencerly friend 4 ever Lasse.Som ja har meddelat i en annan tråd så sover Sivan men hadde hon varit vaken så e ja bergis på att hon hadde samtyckt.

Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Tack Marie & Rolf för ett väl genomfört arrangemang. Inte nog med att ni lagt ner ett enormt arbete på att organisera och administrera denna träff, ni har också lyckats få hit perekt väder och prata in er hos fiskarna så att de fångade och kokade extra goda räkor.

Än en gång, ett stort tack!

H

hianders

Guest

Instämmer till fullo med skribenterna här och i andra tråden Räkfrossan i skrivande stund. Vi har haft en mycket trevlig helg och det var helt klart värt resan på 45 mil enkel väg. Tack än en gång till suverän planering Marie o Rolf!!! Nu är det frukost och sen kan vi börja planera hemresan. Hoppas vi ses snart igen, till dess chattar vi eller hur?!!

hianders 145/Inger o Hasse o Grabbarna Grus
:yes::spinny:

F

F.d. 2692

Guest

Självmant utgick vi efter första halvlek för att spela andra halvlek i storbandet, det blir så ibland när man har mer än ett intresse.
Men blev andra halvlek i Grebbestad som första, då måste ni haft det bra.
Vi vann ju inte tävlingen, men blev i alla fall först med att äta upp våra räkor, om nu det räknas.
Till Marie o Rolf vill vi ge en stor kram för deras insats.

Nu tror jag inte vårt avhopp betydde något för det fortsatta spelet, mötte vår inhoppare (Jappe) i spelaregången
och han såg taggad ut för att kunna ta vid där vi slutade.

Janne & Margit

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Precis hemkomna från en toppenhelg ihop med många nya kamrater i HBK. Tack först och främst till Marie och Rolf för detta. Så ett jättetack till alla trevliga människor som bidrog till att träffen blev succé. Kan det möjligen bli en tradition med räkfrossa i Grebbestad?
Många hälsningar från Anne-Louise och Jonny 826

F

F.d. 58562

Guest

Framkomna till Skutberget på vår semestertripp norrut så måste även vi tacka Marie & Rolf för denna förnäma räkfrossa.

Inte nog med det fina vädret, alla nya vänner som man träffar ökar bara på det totala intrycket till något mästerligt. Då är givetvis vädret inlagd som parameter.

Stort tack o kramar till Marie o Rolf som arrangörer och till alla campingvänner.

Ingela & Bosse

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vet någon hur man kan läsa reportaget från träffen i Grebbestad???????????
Lokaltidningen var ju där.Skulle vara kul att läsa det.
HaDe alla goa HBKare:mcride:

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej!

Ja, det var trevligt - jag hade tipsat dem via mail att de kunde komma dit om intresse fanns. Tänkte att det var bra reklam för klubben.

De skulle skicka ett ex till mig på posten när artikeln kommer ut. Den skulle komma antingen tisdag eller torsdag denna veckan. Det finns inte någon nätupplaga så jag har skrivit till journalisten att hon kan skicka artikeln hit till mig eller i annat fall så scannar jag in den och lägger den på HBK:sidan.

Marie

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej igen!

Nu har vi fått artikeln från Strömstad Tidning samt godkännande att lägga ut den på hemsidan.

Bilderna är lite otydliga men de var så när vi fick dem.

Lite kvällslektyr - håll till godo.

Marie o Rolf

Bilagor

• Räkfrossan.pdf
    140,3 KB · Visningar: 131
H

hianders

Guest

Tack Marie o Rolf för detta!! Bilderna var ju ok, kanske bra att de var lite suddiga! Artikeln helt OK tycker jag.
Än en gång stort tack!! Till helgen blir det Silverträffen i Sala.

fru hianders/Inger:yes:

Toppen