• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Variant på romsås till fisk

H

hianders

Guest
Vanligtvis gör man ju romsåsen på creme fraiche, lite majonnäs och rödlök samt rom (stenbitsrom).

Nu hade jag inte mycket av detta hemma idag lördag 28/4 så jag gjorde en egen variant som blev mkt god till lax.

Jag tog majonnäs, några droppar grädde, charlottenlök och röd lök, lite torkad dill samt vanlig Kalles kaviar. Spetsade sen med några droppar citron. Enkelt och gott samt väl också husbilsmässig. Grädden kan man utesluta men det blev mer "sås" då, matlagningsgrädde är ju en variant förståss.

Ha en trevlig lördag!

fru hianders/Inger

PS Lite salt och peppar är inte helt fel DS
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55456

Guest
Sv: Variant på romsås till fisk

Hej.
Vi provade en helt ny variant till Fjordlax ( dom små färdiga file bitarna ) vi la in dom i en smord form och hällde en blandning av Bonjour kantarellost,creme fresh och lite vispgrädde över,in i ugnen i 225grader i 25 min servera med pressad potatis.
Det är facktiskt ricktigt gooott.

MVH Bjarne
:mh4:
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen