• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför syns inte annonser på "Marknadsplatsen" under "Nya inlägg"?

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Det finns många sätt att läsa forum på. Jag använder "Nya inlägg" för att få upp allt nytt och snabbt skumma igenom vad som är intressant.

Men varför dyker inte nya annonser upp under "Nya inlägg"? Jag vill gärna se dem också.

Skulle det vara så att de var med under "Nya inlägg" men någon vill slippa se dem så borde man kunna Ignorera annonser.
 

Courage

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
11889
Medlemskap
2024
var hittar man annonser annars, Jag kollade rubrikerna man ser - hem- forum etc. och har kollat under var o en utan att hitta. (inte svar på din fråga)
 
F

F.d. 14324

Guest
@PL8, Annonserna ligger i en särskild funktion/tillägg och det fungerar inte riktigt på samma sätt som vanliga trådar/inlägg. Därför visas de inte i det vanliga "flödet" och det är ingen enkel sak att göra något åt det.
Till det kan nämnas att vi alltid önskat denna uppdelning för att hålla isär den vanliga sociala delen av forumet med köp o sälj vilket vi tror stenhårt på att det är det bästa sättet att ha det på, för några år sedan testade vi faktiskt en sak åt det håll du önskar, det blev en del negativ feedback på det för att folk som egentligen var helt ointresserade av själva annonsens innehåll ända gav sig in i diskussionen med diverse irrelevanta inlägg om ditten och datten och flera annonser spårade ur fullständigt vilket knappast var gynnsamt för varken annonsör eller köpare.
Med erfarenheterna vi fick den gången så vill jag påstå att vi aldrig mer kommer att ha annonser i det vanliga flödet.


Mvh jocke
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Tack för snabbt svar.

Och det finns ingen möjlighet för intresserade att på något vis "välja till dem"? Alltså att på något lättare sätt hitta nya än att gå in i avdelningen och kolla.
 
F

F.d. 14324

Guest
Och det finns ingen möjlighet för intresserade att på något vis "välja till dem"?
Allt går att lösa, men med tanke på hur illa det fungerade när vi visade annonser i flödet under "senaste nytt" och hur bra det fungerar med nuvarande uppdelning så kan jag ärligt säga nej, det gick inte bra sist och därför är det inte alls att förvänta att vi gör samma sak igen.
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Min sista fråga gällde om det fanns någon annan möjlighet att lätt hitta de nya i dagens läge som jag inte är medveten om.
Men jag antar att det inte gör det.

Jag förstår att ni haft problem som är borta nu. Men jag är inte så säker på att jag håller med om att fungerar bra nu. Ingen vet ju hur många och mycket som missas. T ex ser vi en läsare ovan som inte ens hade hittat till annonserna.

Jag är nöjd med svaret och får i fortsättningen själv gå in i avdelningen. Tack för svar.
 
F

F.d. 14324

Guest
Well, de går att hitta på flera ställen.

I menyn kan man trycka fram dem:

1632758349301.png

På Hem ligger de synligt:

1632758413935.png

På Forum-sidan finns de som länk samt ligger öppet i högerspalten:

1632758540310.png

på Senaste nytt ligger de i högerspalten

1632758609338.png

Kniper det kan man ju spara en egen länk till dem också, denna är nog den bästa för det:
Code:
https://www.husbilsklubben.se/whats-new/cas-ads/?skip=1

mvh jocke
 
Toppen