• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför så nära?

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Detta händer jämt inte bara vid ställplatser utan även vid stormarknader. Handlar nog om rädsla och osäkerhet hos nr 2 behöver kanske lite trygghet och hopp om gratishjälp. Ledarhunden känner alla andra att man måste flockas omkring.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Vad är problemet? Långt mellan bilarna, uteplats på varsin sida! Varför ställde sig första bilen just där? Kanske rent av fin utsikt, plant, nära till el etc.
Jag parkerade först, inte nära till el ,eller någon vidare utsikt,däremot en bra bit till närmaste granne,hela ytan är jämn ingen lutning, finns massor med plats utanför bild,

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Det är som att parkera utanför en stormarknad. Ställ bilen längst bort på en tom yta. När du kommer tillbaka är bilen omringad av andra bilar. Det är som en magnet typ det finns en anledning till att det står en bil där ute så vi ställer oss också där.
Det nämnda husbilsfenomenet har jag upplevt även i skärgården när vi hade en större motorbåt. Där fick minsann inte en vara ensam mot en klippa hur smalt det än var...

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Står på en stor ställplats, med mycket gräsmatta massor av utrymme att parkera, då kommer en husbil och parkerar precis bredvid, vad beror detta beteende på?Visa bilaga 239594
Ja det kan man ta mig f-n undra.
Likadant är det om man är rädd om sin bil och skall parkera.
Längst bort från butiken brukar det vara tomt, tills jag ställer mig där. När man kommer ut står de parkerade i en klunga runt om.o_O

Toppen