• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför är byte av PA11 dyrare

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Vi var idag och frågade hur mycket gasolen kostade i Strömsund hos en försäljare där. Fick till svar att en P11 kostade 540:- att byta och en PA 11 kostade 640:- att byta, alltså hundra kronor mer. Hasse frågade varför det var så och det kunde inte säljaren tala om för han visste det inte. Hasse frågade då om det inte var samma innehåll i tuberna och det var det såklart.

Finns det någon förklaring på detta? Ser fram emot svar från er som vet.
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Varför är byte av PA11 dyrare

Vi var idag och frågade hur mycket gasolen kostade i Strömsund hos en försäljare där. Fick till svar att en P11 kostade 540:- att byta och en PA 11 kostade 640:- att byta, alltså hundra kronor mer. Hasse frågade varför det var så och det kunde inte säljaren tala om för han visste det inte. Hasse frågade då om det inte var samma innehåll i tuberna och det var det såklart.

Finns det någon förklaring på detta? Ser fram emot svar från er som vet.

Hej. Ett tips är att hitta någon firma som fyller istället för att byta. Varför ska man byta tuben varje gång när man bara vill åt gasolen ? Det finns många sådana firmor runt om i landet. Det är bara AGA som tjänar på att du byter tuben varje gång. Själv fyller jag i Åhus för 190 kr för en P11. Är den inte tom betalar man bara det som fylls på.

Per
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Varför är byte av PA11 dyrare

Hej. Ett tips är att hitta någon firma som fyller istället för att byta. Varför ska man byta tuben varje gång när man bara vill åt gasolen ? Det finns många sådana firmor runt om i landet. Det är bara AGA som tjänar på att du byter tuben varje gång. Själv fyller jag i Åhus för 190 kr för en P11. Är den inte tom betalar man bara det som fylls på.

Per

Det är lite långt till Åhus gas när vi är i Strömsund.Låååångt uppe i norr.Frågan var varför alu-tuben var dyrare än stålflaska att byta.Vi fyller också på dessa platser när vi är i närheten.Nu har vi ca 8 km till påfyllning i Portugal.
HaDe Hasse
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Varför är byte av PA11 dyrare

Tjena Hasse !
Idag på Ljusne-Lövskär 15 gr kallt - 4 dm snö samt ymnigt snöfall.
Till frågan: Varför byter ni inte till en tankflaska så är bekymret löst.
Finns i Sverige för 3800 kr (aluminium) samt i stål i Tyskland för c:à
260 Eu. Kommer även i aluminium i Tyskland under 2013 enl B.Johannesen
I Burg.Ha det skönt i värmen i Portugal.
 
Toppen