• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varbergshusbilar

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.690
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Rätt naturligt att man meddelar felen, så dom inte i ett senare skede tar det som ursäkt att komma undan. Man skall snarast möjligt berätta för företaget om ev fel
Absolut, men man bör nog begränsa sig lite, till viktiga saker som har direkt avgörande effekt på resan, om man skickar ett mail för varje liten
fråga man har, eller som man tror är ett fel, kan man ju lätt få effekten att kommunikationen låser sig. Det bör ju också finnas lite manualer i bilen, kanske att några lösningar finns där?
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Absolut, men man bör nog begränsa sig lite, till viktiga saker som har direkt avgörande effekt på resan, om man skickar ett mail för varje liten
fråga man har, eller som man tror är ett fel, kan man ju lätt få effekten att kommunikationen låser sig. Det bör ju också finnas lite manualer i bilen, kanske att några lösningar finns där?
E man bara minsta lilla gnutta serviceminded så e de lätt att trycka på svarsknappen å skriva, vi kollar det, det skall vi ta reda på, oj de får vi fixa…
Finns ingen firma som är så underbemannade att dom inte hinner svara på ett enda mail
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.690
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Kan låta mycket…
Men har man skickat 3 st tex, och inte fått svar…
Jaja, jag struntargument det och har en trasig bil…
Inte jag, knappast du heller

Menar du att man då skickar 22 till? Förutom att jag alltid blir lite förvånad när någon tar en helt ny husbil och ger sig av på långsemester utan
att lära känna den lite, så kan det ju finnas helt naturliga orsaker till att inte svar har kommit, men det kan väl inte vara möjligt? :rolleyes:
Gäller ju att svartmåla så mycket som möjligt..?
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Menar du att man då skickar 22 till? Förutom att jag alltid blir lite förvånad när någon tar en helt ny husbil och ger sig av på långsemester utan
att lära känna den lite, så kan det ju finnas helt naturliga orsaker till att inte svar har kommit, men det kan väl inte vara möjligt? :rolleyes:
Gäller ju att svartmåla så mycket som möjligt..?
Jo… men efter 25 svarar vilken normaltänkande firma (o person med…) att vi fått dina mail, vi ber så mycket om ursäkt för uteblivna svar, och kommer med ett riktigt svar inom kort, stort tack att du valt bli kund hos oss, det är hedrande för oss och det som gör att vi kan fortsätta utvecklas så stort tack och åter igen ber vi om ursäkt och överseende.
(Här med avslutar jag min utläggning om att jag tycker det är dåligt av firman)
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.787
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Vi har köpt en husbil från Fritidscenter i Trollhättan.

All heder till dom. Svarar snabbt på mail. En taklucka var mekanismen defekt på. Fick svar på 5 minuter. Bara lämna in på reparation på valfri verkstad där Jag bor (Stockholm)

Sen efter min 3 månader helgaranti så upptäckte jag att bodelsbatteriet höll laddningen dåligt när det blev kallare.

Dom tog 50% av kostnaden på batteriet trots att garantin löpt ut.

Sen vid mailade frågor om funktioner så svarar dom inom en timme.. Även bra support i telefon både före och efter köp.

Har nog aldrig vart I kontakt med något så seriöst företag förut oavsett vilken vara jag köpt.

Tomas, en tacksam kund.
 

Hugon

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Varberg
HBK-Nr
30757
Medlemskap
2024
Vi är mycket nöjda med Varbergs husbil och känner inte igen oss i kritiken. Vi har fått snabb respons och hjälp.
Mycket snack i denna tråd och få som verkligen haft med firman att göra.
 

alemax

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
25869
Medlemskap
2025
Har köpt en Ahorn 550 för drygt en månad sedan
Vi åkte direkt till Italien, men det har varit och är mycket problem med bilen tyvärr. Elfel i bodelen så bara när vi är inkopplad på 220v så funkar elen. Och problem med motorn , mjukvarufel tog två dygn att få tillrättat. Har någon erfarenhet hur pass benägna säljaren varbergshusbilar är på att rätta till fel? Inga konkreta svar än från säljaren trots ett antal Mail och telefon
Hej Jag har också köpt en Ahorn från Varbergs husbilar, har inte haft några problem, men dock frågor. Jag har alltid fått svar på denna mailadress kirsten@varbergshusbilar.se och även på detta telefonnummer till Charles 076-3457063
Lycka till nu..
 

Kenzer

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
33020
Medlemskap
2021
Hej alla

En uppdatering på mitt inlägg
Varbergs husbilar har skaffat ett samarbete med en verkstad i Alvesta Kämpes husbilar , mycket proffsiga och lätt att få kontakt med. Kan verkligen rekommenderas.
En sammanfattning på fel på vår Ahorn
Två större elfel som Kämpes löste , tog lång tid att hitta. Vilka gav upphov till de olika felaktigheterna och larmen
Adblue systemet havererade efter 300 mil i Italien , blev några dagar på verkstad. Troligen kombo av elfel och mjukvara de visste inte riktigt
- Bilen har havererat igen , vi är strax norr om Bari . Varningslampa för elfel och därefter lyste samtliga varningslampor och broms, styrservo slutade fungera. Motorn hackade och kraftig rökutveckling från bilen. Väntar på svar från verkstaden . Enligt Renault kan det bli så att vi får lämna bilen och får flyga ner senare och hämta den.

Fick precis veta från verkstaden att det var en katt som fastnat i motorn och gjort så den havererat
Puh
Men det var skönt att det inte var bilens fel i allt eländet
 
Senast ändrad:

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej alla

En uppdatering på mitt inlägg
Varbergs husbilar har skaffat ett samarbete med en verkstad i Alvesta Kämpes husbilar , mycket proffsiga och lätt att få kontakt med. Kan verkligen rekommenderas.
En sammanfattning på fel på vår Ahorn
Två större elfel som Kämpes löste , tog lång tid att hitta. Vilka gav upphov till de olika felaktigheterna och larmen
Adblue systemet havererade efter 300 mil i Italien , blev några dagar på verkstad. Troligen kombo av elfel och mjukvara de visste inte riktigt
- Bilen har havererat igen , vi är strax norr om Bari . Varningslampa för elfel och därefter lyste samtliga varningslampor och broms, styrservo slutade fungera. Motorn hackade och kraftig rökutveckling från bilen. Väntar på svar från verkstaden . Enligt Renault kan det bli så att vi får lämna bilen och får flyga ner senare och hämta den.

Bilen har nu gått 1000 mil och är 5 månader gammal. Svårt att lita på bilen framåt . Så såfort bilen är hemma kommer den att säljas
Aldrig mer en Ahorn
Kanske inte Ahorn som är problemet utan Renault?
 
Toppen