• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var tvättar ni husbilen

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Hej.Är det fler än jag som sålt huset och flyttat till lägenhet.För
tvättade jag på tomten men nu blir det problem, tvättboxarna
som byggs idag är för låga för husbil och husvagnar.Jag har själv
arbetat med bil tvättar och nu varit i kontakt med leverantörer av
tvättarna och dom är intresserade men vet ej hur intresset är bland
oss.Hur gör man för att göra en undersökning på vår hemmsida om
intresse finns

MVH Berra 536
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar ni husbilen

Hejsan
Har samma problem, har hitintills löst sig genom att jag fått tvätta vid vänner som har hus, men man känner sig lite påträngande, har sökt lösning här i Varberg men ej hittat någon.
MVH KEJO 20
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Som om ditt praktiska problem inte vore nog ska jag ge dig ett geografiskt också!

Den (nästan lokala) JET macken har biltvättbås med väldigt högt i tak. Men eftersom jag är en särbegåvning som aldrig minns mått eller andra siffror (men kan en himla massa ord) så har jag ju noll koll på höjden! :eek: Jämförelse; vår bil är 2,30 i sig själv och nu har vi takbox!

Jag tror inte att JET har byggt denna typ av anläggning enbart på Slagstastationen utan även på andra orter runt om i landet.

Hoppas väl som vanligt på kamrater med bättre sinne för viktiga detaljer. :)

/elisabeth
 
Senast redigerad av en moderator:

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Var tvättar ni husbilen

Varför jag ställer den frågan är, för det kostar extra med plats och
avlopp så entrepenören är intresserad om det finns ett behov för
sådana tvättplatser.Jag önskar så många svar som möjligt då jag
kan påverka leverantören.


MVH Berra
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.826
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Var tvättar ni husbilen

Detta med tvätt är nog ett problem för många och jag tillhör definitivt dem som skulle önska riktiga tvättmöjligheter.

Skicka lite info om hur du skulle vilja ha en omröstning med alternativ osv. till Kontakta Oss så ska vi ordna detta.
 
F

F.d. 52927

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Vi har också använt Volvo tvätthall i Mora. Dit kom lastbilar för att ta bort smutsen efter höst- och vårvägarna. Vi frågade på bensinmacken var det fanns möjlighet att tvätta husbilen. När vi kommer hem har vi fördelen att använda vår egen högtryck samt hink och borste.

MVH Janne
 

etlam

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
1677
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar ni husbilen

I Helsingborg kan an utnyttja Preems "gör det själv" hall där man kommer in med 3,3 m i höjd. Det ät kanon under vintertid.
etlam
 

M&J-H

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
2376
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar ni husbilen

Kolla preem mackar som har högtryckstvätt utomhus dom är lite över tre meter höga.
 
F

F.d. 7967

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Hej Berra!
Tack för ditt initiativ till tvättplatser för husbilar. Jag har förgäves försökt att hitta en tvättplats med höjd för en fullvuxen husbil. Vore fint om du kan tipsa om en sådan i eller i närheten av Malmö.
Stort tack på förhand. / Simon
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Vi anlitar våran Husbilsförsäljare dom har ju både verkstadshallar o tvätthallar klart det kostar en slant men värt det. Annars brukar vi tvätta av den på våran privata camping där vi står året om men klart taket kommer man inte åt är det värsta.
Om man går in på caravan clubs hemsida så har dom alla tvätthallar som finns ett bra tips.

Anita o Risto Täby
 
F

F.d. 50003

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Fråga på de lokala åkerierna,många har egna tvätthallar för sina lastbilar. Jag använder en sådan där finns både högtryck o stege för tak./Roger.
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar ni husbilen

Se tråd
Tvätt hall för stora fordon i Helsingborg?

Ringde runt till lastbils tvättar i Helsingborg finns möjlighet att använda dessa kolla där ni bor var man tvätta störa fordon ring runt.
 
F

F.d. 9319

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Hej Berra!
Tack för ditt initiativ till tvättplatser för husbilar. Jag har förgäves försökt att hitta en tvättplats med höjd för en fullvuxen husbil. Vore fint om du kan tipsa om en sådan i eller i närheten av Malmö.
Stort tack på förhand. / Simon

Dom som fins kommer man in på men man fär gå dubbelvikt för att komma fram under taken och armen för slangen får man hoppa över. Verkligen ansträngande att tvätta taket på ett sådant ställe.

Har en fin tvätt gratis i garaget men inte en chans att komma in där med husbilen.

Skulle vara en högre med en trappa på ena stdan som man kunde köra till sidan.

Marknaden borde finnas för utom Husbilar finns det vanar och mindre lastbilar samt husvagnar. Så att den kom till andvändning var nog inga problem.
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Var tvättar ni husbilen

Hej jag har nu pratat med en biltvättslevrantör om våra problem.Det finns redan tvättboxar för höga bilar tydligen
det såg man på fotot som Hasse lagt in på sin sida.Nu får
vi vänta och se hur långt tid det tar innan något händer i södra sverige MVH Berra
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Hmm Såg här över tvätta med högtryck, är det så bra:confused:

Gurra
 

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Var tvättar ni husbilen

Hej alla Volvo eller Scania Lastbils verkstäder med lite självaktning har en lastbils tvätt tillgänglig dygnet runt med giltigt kort som kan erhållas på aktuell verkstad dag tid.Finnes både som manuell tvätt eller med borstar (dock inte tillrådligt på en Husbil.)/ Claes
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar ni husbilen

Så ser det ut i Helsingborg
Scania bilar syd, Trintegatan 6, tfn: 25 80 00
Kan vara möjligt att använda är öppet dygnet runt. Det är en automat tvätt med borste. Men det går även att använda hallen till manuell tvätt. Man måste bli upplagd som kund hos dem och de fakturerar. Har varit i kontakt med dem.

Volvo Truck center, Trintegatan 2, tfn: 29 99 00 Har man Volvo kort så går det bra att använda hallen. Har varit i kontakt med dem.
LP Service, Bunkalundsvägen 2, tfn: 37 02 70 Nej hanterar inte husbilar Ej gör det själv. Har varit i kontakt med dem.

Nils
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Hej Frankia det här är nog bara för dom som kan dra av tvätten i bokföringen :D
Jag för min del är miljöbov o tvättar på tomten

Kan ju bli ett par tusen i månaden:swoon:

Gurra
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.536
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar ni husbilen

Hej Gurra!

Håller med dig om att det inte var särskilt billigt. Men kan kanske vara ett alternativ för dom som inte har tillgång till någon plats att vara på, särskilt under vintern.
Själv är jag lyckligt lottad och kan tvätta gratis på mitt gamla jobb.

Åke
 
Toppen