• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

F

F.d. 297

Guest
Är det någon som vet var man tvättar av sin husbil här Norr om Stockholm? Nu har den blivet skitig i helgen regn blåst salt på vägarna. Vi som inte skulle åka i salt det kliar i fingrarna att åka i alla fall så länge väglaget tillåter. Vi vet att det går att lämna den till husbilsförsäljaren men vet inte vad han tar för denna stora bil. Man kan ju tvätta själv bara man hittar den stora tvätthallen. Har för mig att OK ska ha någon står hall i Upplands Väsby gör Dig själv hall men är inte hundra vart den ligger. Det är ju inte bra att bilen står med salt på sig för jämnan. Sedan är det roligare att åka med en ren bil. Man ska ju vara rädd om sin kompis och ta väl hand om den. Vi är tacksamma för alla tips vi kan få.

Anita o Risto i Täby:confused::confused::music-icon::music-icon:;);)
 

Funkman

FD HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
3519
Medlemskap
2021
Sv: Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

Det finns en annan tråd med detta ämne, men det finns tydligen(har ej varit där själv)vid Glädjens trafikplats(stora rondellen vid E4:an, Q8/OK.
Lycka till
/L-Å
 

kjeva

HBK Medlem
Inlägg
205
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

Hej

Hydro i Kallhäll har tidigare haft tvätthall för husbilar.
Vet inte om de fortfarande har det. Ring och fråga.

Kjell 163
 
F

F.d. 25057

Guest
Sv: Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

Hej Aljas, det finns vid Glädjens trafikplats ,vid Jet bensinstation, dom sålde husvagnar där förut.
Guy
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

Det finns en annan tråd med detta ämne, men det finns tydligen(har ej varit där själv)vid Glädjens trafikplats(stora rondellen vid E4:an, Q8/OK.
Lycka till
/L-Å

Tack Lars-Åke. Det var just det jag for efter att det skulle minnas men var inte riktigt säker om den var kvar. Ska ringa dit o kolla.

Ha en bra kväll samt tack för hjälpen.

Anita o Risto i Täby
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

Hej alla och tack för hjälpen. Har ringt dit nu och höjden var 3 m hög. Våran bil är tre m hög och så har man tv-antennen att ta hänsyn till. Så dom hade öppet till 24 på natten. Sedan ringde jag Q8/OK i Täby och frågade lite och den killen visste att man kan även stå utomhus och tvätta husbilen där vid Q8/ok Bakom Mack Donalds ännu bättre. Han tog 57 kr i timmen då handtvättar man bilen själv också. Vi vill inte ha högtryckstvätt för då är det lätt att få in vatten i bilen.
Sedan rekomendera killen att man kunde söka på lastbilstvätt på nätet dom är ju allra bäst baraför lastbilarna är ju så höga så dom hallarna är perfekta för husbilar som är höga sa han. Så nu har man fått lite kött på bena samt bra hjälp av Er medlemmar.
Tack ännu en gång för all hjälp av alla som gett tips o råd om denna fråga.

Ha en trevlig kväll i stormen som är i kväll. Min man fick åka ut till campingen och titta till husbilen för hela Täby Kyrkby var strömlöst lite oroligt när vi har el på.

Anita o Risto i Täby:music-icon:;):);):);):):music-icon::mh::msn_smiley::msn_thumbup::bye:
 
Senast redigerad av en moderator:

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

Hej Aljas!
I Edsberg finns ett företag som heter Dammarsbergs Entreprenad AB.
Där kan man få husbilen tvättad.
Sen kan Ni åka genom dom nya tunnlarna mot hemmet utan att bilen blir särskilt smutsig igen ! (??)

Hälsn från ett "nystädat" (=storm-piskat ) Roslagen!
Lasse W
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

Hej Aljas, det finns vid Glädjens trafikplats ,vid Jet bensinstation, dom sålde husvagnar där förut.
Guy

Guy vet du om man kan tvätta bilen utanför där bakom Mc Donalds?? Det påstod OK Här i Täby att man kunde göra förr. Vet du något om det?

Anita o Risto i Täby
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

Hej Guy! Det är nog dags att vakna i hjärnkontoret efter en hel kväll ja bätte sent än aldrig. Nu vet jag var du menar. Dom sålde en gång i tiden Polar där även begagnade husvagnar samt massa tillbehör inne i affären. Där ligger ju en hög tvätthall på höger sida här sett på vänster sida är det ett litet centrum. Heller hur? Har jag vaknat eller drömmer jag fortfarande om husbilstvätt vid Glädjens rondell?? Rätta mig om jag har fel nu Guy.

Anita o Risto i Täby
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

Hej Aljas!
I Edsberg finns ett företag som heter Dammarsbergs Entreprenad AB.
Där kan man få husbilen tvättad.
Sen kan Ni åka genom dom nya tunnlarna mot hemmet utan att bilen blir särskilt smutsig igen ! (??)

Hälsn från ett "nystädat" (=storm-piskat ) Roslagen!
Lasse W

Det var ingen dum ide. Den var smart faktiskt. För vi har campingen ganska så nära sedan.

Anita o Risto i Täby;););)till en smarting.
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

Ja ja nu lägger vi ner husbilstvätten vi hittar nog en till sist. Men fy för den här tiden på året. Bilarna mår ju inte bra av detta skitväder. Det skulle vara lika lätt som en personbil att åka in i en automat utan borstar. Men tyvärr är det inte lika lätt med husbil. Det skulle vara lätt om dom inte stängde av vattnet på vintern på campingen då skulle vi kunna tvätta den där lätt som ingen ting. Men över allt motar det. Men den som letar finner säger ett ordspråk.

Anita o Risto i Täby
 
F

F.d. 25057

Guest
Sv: Var tvättar man sin husbil Norr om Stockholm

Hej Guy! Det är nog dags att vakna i hjärnkontoret efter en hel kväll ja bätte sent än aldrig. Nu vet jag var du menar. Dom sålde en gång i tiden Polar där även begagnade husvagnar samt massa tillbehör inne i affären. Där ligger ju en hög tvätthall på höger sida här sett på vänster sida är det ett litet centrum. Heller hur? Har jag vaknat eller drömmer jag fortfarande om husbilstvätt vid Glädjens rondell?? Rätta mig om jag har fel nu Guy.

Anita o Risto i Täby

Hej det är helt rätt.
Guy
 
Toppen