• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

var snöar det nu

Lodjuret

HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024
Sv: var snöar det nu

Lätt snöfall, -3 grader, barometern står stadigt på nederbörd, men innetemperaturen är + 23,5 grader, hörde nyss hustrun lägga in en till pinne i brasan, varmt o gött me kamin, husbilen 3 meter ifrån huset med kupe´värmare inkopplad.
Hare gött därute i "skitvädret":wideeyed:
Lennart
Ps Monica och Kurt, här blåser det för tillfället bara 0,0 m/s, det gäller att glädja sig åt det lilla som är Ds
 

Tom o Cina

HBK Medlem
Inlägg
189
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1547
Medlemskap
2024
Sv: var snöar det nu

I Karlskrona började det snöa lite smått vid 3-tiden inatt, inte så mycket än så länge. Vinden börjar även tillta så något är nog på G. Hoppas det håller sej rätt så lugnt tills jag slutar jobbet kl 7 så jag kommer hem lugnt o stilla till min sköna säng. Så ni som ska ut i trafiken idag ta det lugnt och var rädda om er.:yes:
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: var snöar det nu

God morgon!
Ta mej tusan,den bästa väderprognos jag någonsin fått. denna tråd är betydligt bättre än vad SMHI någonsin kan åstakomma och betydligt billigare för skattebetalarna!
Här i Floda är det blåst, - 2 och ca 1 dm nysnö utöver den redan 1 dm kvarvarande sen sist, så idag blir det att köra snöslungan för 3:dje gången denna vinter :).
Ha en riktigt trevlig Påsk alla HBK:are!!
/Bosse
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: var snöar det nu

Jag håller med att detta Forum har den bästa Väderleksrapporten där SMHI ligger i Lä.

Tyvärr kan jag inte säga detsamma om det sista då det blåser kraftiga vindar här på Berget. Det har kommit Snö inatt och nu framstår vårt beslut att inte åka till Träffen som klokt.
Nu väntar vi bara på vad vårt ambulerande "SMHI" har att berätta från Skattegaarden. Hade hoppats att få läsa om LÄGET just nu av vårt Eget författarpar Eva o Hasse.

Noterar till min förtvivlan att det saknas i skrivande stund. Men vi får hålla oss till tåls.

Som sagt: Den som väntar o.s.v.-----

Tänk på att inte ta det "för lugnt" i dag för då kan Dagen bli mycket längre än den i verkligheten är. Och Ni som Arbetar skall begära 200% i tillägg.

Idag är det nämligen Lååångfredagennnnn.

GLAD PÅSK ALLA önskar Monica o Kurt.:spinny::spinny::spinny::music-icon::music-icon::music-icon:
 
F

F.d. 7998

Guest
Sv: var snöar det nu

Kraftige vindar 0 grader och snö i Munkedal!!
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: var snöar det nu

Godmorgon! här kommer vädret från HBKs bevakningsstation Sa:Öland. Frisk till måttlig vind, än så länge ingen snö,men troligen på geeee. Mvh. Metrolle.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: var snöar det nu

Vi har det nog som i Hillestorp lite fnyk och den här .......blåsten ja jag vet kan inte nämna detta ord här men det är i alla fall ngt som jag avskyr som pesten./susanne
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: var snöar det nu

Här i Götene har det kommit någon cm med snö,och det blåser kraftigt.
 
F

F.d. 3727

Guest
Sv: var snöar det nu

I natt har det snöat 3 cm. Nu är det -8, vindstilla och solen syns genom ett tunt molntäcke.
Det känns i alla fall kul att det är bara drygt en vecka kvar till hämtningen av sommarnöjet.

GLAD PÅSK till er alla från oss på Frösön.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55256

Guest
Sv: var snöar det nu

Här i Västra Värmland blåser och snöar det. Ganska tunt med snö men det yr runt och ser inte särskilt trevligt ut.
Glad Påsk i alla fall till alla husbilsåkare.
Ove.G
 
Toppen