• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var sitter sensorerna för temp.visning?

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025
Någon som vet var temp-sensorerna sitter i en Carthago e-line? Det sitter två runda, svarta "pluppar" nära manöverpanelen.
Jag tror en är för panelens inne-temperatur, och den andra säkert för till Aldepannan. Men var sitter panelens sensor för utetemp?
Vid premiärturen senaste helgen fick jag lite märkliga värden för utetempen på panelen. Den går att kalibrera inom vissa gränser, men den visade +6 grader när det redan börjat frysa på.
Jag har även funderat på var man placerat bilens sensor för utetemp. Någonstans i fronten gissar jag, men har inte hittat den.

Toek

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
4805
Medlemskap
2025
Det finns en känselkropp på v sida under å bakom v framhjulet. Sen finns en känselkropp h sida under i höjd med ytterdörren. Den som sitter på h sida är nog till temp på huvuddisplayen Carthago org. Den på v sida gissar jag är till Fiats display

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025
Tack.
Jag har inga problem i sig (förutom misstänkt felvisning i helgen), mest nyfiken.
Jag ska krypa under vid tillfälle. Ditt antagande om vad som är vad verkar mycket troligt. Lite försiktigt varmblås
avslöjar väl vilka det är, om jag hittar dem.

Toppen