• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var parkera husbil centralt i Malmö

begeco

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Västerås
HBK-Nr
34260
Medlemskap
2024
Hej
Vi skall nästa helg besöka Malmö; Nöjesteatern på lördag och Konserthuset på söndag och önskar tips om var vi kan parkera vår husbil inom gångavstånd från resp arena under några timmar. Alla hjul ryms inom en normal parkeringsruta men det behöver finnas plats för bakre överhäng. Tacksam för alla förslag.
MVH BEGECO
 

begeco

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Västerås
HBK-Nr
34260
Medlemskap
2024
Jag brukar parkera med husbilen vid Dalaplan:


eller vid Centralstationen:


beroende på var i centrum man ska gå till.
Tack. Nöjesteatern ligger vid Folkets Park och Konserthuset på Universitetsholmen. Försöker hitta parkering så nära som möjligt. Ser att det finns många P-hus men husbilen är ju nästan 3 m hög.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Det står det nästan alltid Personbil klass 1 på parkeringar så det enda jag tror du kan hitta som är närmare är gatuparkering.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
510
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Områdena runt stationen och väster om Carlsgatan brukar det ibland stå övernattande husbilar och bussar mellan körningar. Går där då och då till och från jobb vid Malmö Rangerbangård. Men det blir kanske långt till dit ni ska?
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Konserthuset : Malmöhusvägen har du några platser vid domstolen längre bort samma väg Malmöhus slott stora parkering
Nöjesteatern Runt Folkets park blir nog gatuparkering
Leffe
 

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Tack för alla tips. Skall kolla mha Google Map Street View.
Mvh begeco
När jag söker på Malmö, stannande och parkering får jag ungefär 650 föreskrifter hos transportstyrelsen. Önskar dig lycka till med konsertupplevelse och parkering.
 

begeco

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Västerås
HBK-Nr
34260
Medlemskap
2024
Konserten och musikalen var med råge värda resan från Mälardalen! Hittade bra gatuparkering just norr om Posthusplatsen några minuters promenad från Konserthuset respektive på Falsterbogatan vid Folkets Park där Nöjesteatern ligger. På dessa platser går det att parkera mycket långa fordon.
Bodde tre nätter på en lugn liten ställplats på en lantgård någon mil åt sydost. Synd bara att dieseln är så dyr för vi återkommer gärna.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
510
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Trevligt att höra! Och Malmö är inte alls så förbjudet och reglerat vad gäller parkeringar och övrigt med fordon som exempelvis Stockholm! Malmö är ju både färjehamn och knutpunkt för mycket av trafiken till och från kontinenten så man inser att möjlighet att köra och parkera både mindre och större fordon måste finnas.
 
Toppen