• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var på tå med bränsleskatten.

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Ja nu börjar jag bli ordentligt orolig för bilåkandet i det här landet framöver, hör man på radio och tv så är det inget annat än bränsleskatter som ska höjas, ju högre ju bättre ,nu måste vi snart markera att vi inte axepterar mera höjningar, snacka om 20,00 kr litern vem kan då bo kvar på landsbyggden,än mindre åka på semester.
Dom folkvalda har helt tappat greppet om hur vanligt folk har det i stugorna, och eller bryr dom sig överhuvudtaget?.
Nej govänner vi måste hjälpas åt att säga ifrån, för inte tror jag att miljön i världen blir bättre om vi blir ihjälskattade.
Nu vill väl vän av ordning att vi ska bry oss om våra barnbarn, javist ska vi det men man behöver inte skatta ihjäl oss för det. Det finns ett ordspråk som säger ( man måste lära sig att gå innan man kan springa).
Jag skulle vara glad om klubben tog ett intiativ och markerade mot skattehöjningen.
PS. det finns att göra med försäkringarna också, så inte tänker jag sitta verkningslös i dom här ämnena.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Var på tå med bränsleskatten.

Hej på Er.
Nej 20:- kronor litern tycker vi är åt h---e.
Men jag tror att det blir som vanligt att dom "Skrämmer" Svensson med att priset blir 20:- per liter.

Sedan efter ett tag så höjer dom priset md "BARA" 5:- litern, och då säger folk.
JA DET blev ju inte så farligt.

Nej, 20 kronor blir nog för mycket.
Detta kommer jag nog inte att få uppleva i detta livet. Men sedan andra sidan så kommer jag att sitta på Molnet och kolla priserna för Er Husbilsåkare.
Och blir det för "HÖGT" så kommer jag att säga till och jag kan lova att hålla Kållen på Er "FRÅN OVAN".
Hälsningar från medlem nr 35.:confused: :confused: ;)
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Var på tå med bränsleskatten.

Han miljöministern sa i en bisats att han tänkte minska skatten på diesel. Men jag undrar om det gäller alla diesemotorer eller bara de nya som är godkända enlig 2005 års normer.

EssoJ
 
F

F.d. 6130

Guest
Sv: Var på tå med bränsleskatten.

Snart får man stanna hemma från jobbet, när man inte har råd att tanka/jobba..:twitcy:
För alla kan inte åka kommunalt!:cool:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Var på tå med bränsleskatten.

Det finns ett antal tunga klubbar och remissinstanser som jobbar mot det hela och gjorde även så mot försäkringsskatten. Jag har personligen varit med vid hearingen med representanter från bla vår nya regering och bara kunnat konstatera att dom bryr sig absolut noll om vad andra (läs dom som valt dom) och remissinstanserna har för åsikter. Man får nog bara acceptera att vi kan inte göra något åt det hela då det är våra folkvalda tomtebloss som styr allt efter sin egen pipa och tycke medans vi betalar deras taxiresor, arbetsresor, flygresor, övernattningar, traktamenten mm. Nej, det här är fel forum för politik och jag kan lova att HBKs röst kommer ingen att lyssna på.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Var på tå med bränsleskatten.

Till Kölis.

Du talar precis som jag tänker.
hls nr35;)
 
P

PAM 97

Guest
Sv: Var på tå med bränsleskatten.

Hej Kurt B inte kommer du att sitta på molnet och glo på många år ännu?? du är ju bara 64 rena ungdomen:wink: hälsar Pelle
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Var på tå med bränsleskatten.

Hej Adriatik.

Tack för dom vänliga orden
Hälsar Kurt:D :D :D :D
 
Toppen