• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var och hur tar man C1 körkort i Gbg?

GbgLasse

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
30033
Medlemskap
2024
Jag har sökt och googlat, men blir inte klok på hur och var man kan ta C1 körkort i Göteborg med omnejd?
 

PösslRyder

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
36050
Medlemskap
2024
Glöm inte att jämföra priset med C-körkortet då. Och hur är det med C1E eller CE? Du bör ha C1E om du har ett släp med mer än 750 kg.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.600
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Det är bara för husbilen, vår son vill låna den ibland. Han behöver ett C1, inte för något släp
Antar att sonen inte tillhör ert hushåll längre.

Kolla därför noga med försäkringsbolaget, så att ni inte får en obehaglig överraskning om olyckan skulle vara framme.

Pålle
 
Senast ändrad:

GbgLasse

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
30033
Medlemskap
2024
Antar att sonen inte tillhör ert hushåll längre.

Kolla därför noga med försäkringsbolaget, så att ni inte får en obehaglig överraskning om olyckan skulle vara framme.

Pålle
Antar att sonen inte tillhör ert hushåll längre.

Kolla därför noga med försäkringsbolaget, så att ni inte får en obehaglig överraskning om olyckan skulle vara framme.

Pålle
Ja det har jag gjort, försäkringen och självrisken är densamma som för mig, så länge jag inte hyr ut den.
 
Toppen