• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

var kan man fukttesta?

magwil

FD HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Växjö
HBK-Nr
2004
Medlemskap
2021
Har en husbil årsmodell 07. Har hittills fukttestat den där vi köpte den.
Kan man göra denna test på annan auktoriserad verkstad för husbilar/husvagnar
för att garantin ska gälla. Tacksam att få veta.
Inga-lill
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.071
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: var kan man fukttesta?

Misstänker att man måste göra det där man köpt husbilen. Men det är ju lite som att låta räven passa hönshuset.

Vi skall ha vår sista garantitest i höst, och då kommer jag att göra en oberoende test före.

Håkan
 

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: var kan man fukttesta?

Tror inte att ni behöver fukttesta där ni köpt den. Vi köpte våran bil på Provia i Helsingborg som gick i konkurs för något år sedan så vi körde till Fjs i Falkenberg istället.

Kan inte påminna mig om att de frågade vart den var köpt. Det är en Adriatik och de är återförsäljare för.

Tror däremot inte att det går att komma till en handlare som inte är auktoriserad för det märket man vill testa.

Om det skulle finnas fukt så vill de nog inte reparera ett märke som de inte är auktoriserade för.
 

magwil

FD HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Växjö
HBK-Nr
2004
Medlemskap
2021
Sv: var kan man fukttesta?

Tack för dessa svar. Vi har också köpt på Provia, nog bäst att kontakta en annan
Dethleffs återförsäljare.
inga-lill
 

skogen

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
1361
Medlemskap
2024
Sv: var kan man fukttesta?

Hej! har en adriatik -08 som också är köpt på provia i helsingborg, ringde till adria i tennhult ang. fukttesten, fick OK att göra detta hos den lokala handlaren som är återförsäljare för fendt-elnagd-rimor, ej adria, skall lämna in bilen efter påsk. så ring gärna till importören så slipper man kanske köra många onödiga mil.
 

Tompera

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
3014
Medlemskap
2026
Sv: var kan man fukttesta?

Tack för dessa svar. Vi har också köpt på Provia, nog bäst att kontakta en annan
Dethleffs återförsäljare.
inga-lill

Har du en Dethleffs måste du göra fukttesten hos en Dethleffs återförsäljare eftersom bilen ska sprayas och ett klistermärke ska sättas i garantiboken.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.317
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: var kan man fukttesta?

Har du en Dethleffs måste du göra fukttesten hos en Dethleffs återförsäljare eftersom bilen ska sprayas och ett klistermärke ska sättas i garantiboken.

En Dethleffs-test kostade i Tyskland 90 EUR förra året hos en åf, kanske ett alternativ.
//Lennart
 
F

F.d. 25144

Guest
Sv: var kan man fukttesta?

Tror inte att ni behöver fukttesta där ni köpt den. Vi köpte våran bil på Provia i Helsingborg som gick i konkurs för något år sedan så vi körde till Fjs i Falkenberg istället.

Kan inte påminna mig om att de frågade vart den var köpt. Det är en Adriatik och de är återförsäljare för.

Tror däremot inte att det går att komma till en handlare som inte är auktoriserad för det märket man vill testa.

Om det skulle finnas fukt så vill de nog inte reparera ett märke som de inte är auktoriserade för.

Hej Rolf,
för info så har Bengtiörkelljunga tagit över Adria-förs. o service efter Provia. Så du har också den möjligheten i Örkelljunga. Jag har precis fått utfört fukttesten där isb en reparation.

ChristerP
 
Senast redigerad av en moderator:

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: var kan man fukttesta?

Jo men visst. Får se vem jag åker till nästa gång och det blir ganska snart. Ett år går väldigt fort

:mcride:
 

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: var kan man fukttesta?

Känner till den firman. Skulle gärna skriva vad jag tycker om den firman men..... om någon undrar vad jag menar skicka ett privat meddelande till mig så får ni veta.

Tack för tipset ändå.
 
Toppen