• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var köper man små låskistor till husbilens innerdörr

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Dörrtrycket till toadörren i husbilen har varit hängande det sista. Jag trodde bara det var trycket som var sönder, och det var det, allt är plast utom skruvarna, och gängorna samt andra små plastdetaljer är trasiga. Men även plastdelar i låskistan är trasiga.
Så jag skulle behöva ha tag på en mindre låskista som passar till ett vanligt dörrtrycke i metall som förhoppningsvis inte går sönder, men som också passar i hålet i toadörren. Finns det någon som vet vart man får tag på såna grejer. Har ingen lust att beställa ett nytt av Burstner, med all största säkerhet är det samma plastaskit och kommer att gå sönder igen...

IMG_0095.JPG

T

Teddi

Guest
Sv: Var köper man små låskistor till husbilens innerdörr

hej annete,,undrar om du har lika som jag,,mitt gick sönder men ett par låsningar längs med dörren,,,en längst upp-en längst ner..detta klarar ja mej med,,dörren låses lika effektivt,,

F

F.d. 53078

Guest

Båt tillbehör har ofta sama sortiment som husbilar fast i metall istället för plast.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej Teddi, det är en innerdörr, och det är bara en låskläpp på mitten, tror du menar ytterdörr?

T

Teddi

Guest

Hej Teddi, det är en innerdörr, och det är bara en låskläpp på mitten, tror du menar ytterdörr?

hej igen,,de e min toadörr,,ja har tagit bort låstrycket,,sönder,,ja klarar mej med den låsning som e kvar,,om du tänker dej dörren uppifrån o ner så har ja en låsstång med 2 vred som låser lika gott,,men ja kan rulla förbi dej o titta en dag,,

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Aha, då förstår jag. Nej, den här ser precis ut som en vanlig innerdörr, fast kistan saknar lås och är lite mindre än en standardkista. Låskistan verkar dessutom inte heller vara original.

IMG_0096.JPG

IMG_0097.JPG

T

Teddi

Guest

Aha, då förstår jag. Nej, den här ser precis ut som en vanlig innerdörr, fast kistan saknar lås och är lite mindre än en standardkista. Låskistan verkar dessutom inte heller vara original.

Visa bilaga 42464

Visa bilaga 42465

ja tycker detta e en suverän lösning,,något du kan ha på din bil tror ja,,har för mej att de e teleskop så de funkar till dom flesta bilar,,du får gärna titta på min innan du bestämmer dej..
ha en trevlig lörda...teddi,,

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Prova att slänga i väg ett mail med foto till fabriken. Det kanske är ett känt fel och en ny variant finns att få tag på.
Med tanke på den dåliga matchningen med fräsningen i din dörr så kanske de också växlar mellan 2 tillverkare/modeller under tillverkningen lite beroende på tillgång.

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025

Varför inte montera ett par magnetlås på dörren, det är ändå bara känt folk i husbilen åtminstone provisoriskt.

Hälsningar Sanddammaren

:twitcy:

F

F.d. 50036

Guest

Hej Annette

Om du beställer på Bürstner gör det i Tyskland då blir det mycket billigare.

Lycka till mvh Torbjörn

F

F.d. 53012

Guest

Är det omöjligt att sätta in en kista från innedörr. Kanke för tunn dörr eller.

F

F.d. 7986

Guest

Hej
Har ni kollat på någon låsfirma, de brukar ha en massa olika låskistor, även till lådor o skåp.

Mv Sisu

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Det var just det jag ville, att få tag på en enkel kista till en vanlig innerdörr som passar. Ska kolla med lokala låssmeden här i Kungsbacka. Att beställa nya grejer från Burstner är säkert dyrt och med största sannolikhet går det sönder ige så småningom.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Varför inte montera ett par magnetlås på dörren, det är ändå bara känt folk i husbilen åtminstone provisoriskt.

Hälsningar Sanddammaren

:twitcy:

Inga problem med det, men dörren har två funktioner, den stänger till toan, men kan även stänga till hela den aktre "salongen" så det blir inte snyggt med nån annan lösning en ett vanligt trycke med kista.

Toppen