Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tanken har slagit mig att sätta 2 L-lister bakom kanten som frugan håller i, om jag inte får tag på en ny hylla.Hej. Jag tror det enklaste är att ta ur hyllplanet och förstärka det i framkant med en passande aluminiumprofil .
Troligen mycket billigare också.
Mvh /Roland
Ek är ett väldigt tungt träslag....Mitt tips är att tillverka en ny hylla av stavlimmad ek.
Använd originalhyllan som mall och såga ut en ny hylla med sticksåg.
Ek är ett väldigt tungt träslag....
Japp, och väldigt snyggt och stabilt.Ek är ett väldigt tungt träslag....
Håller med, men vikten är ett hinder i de flesta husbilar, utom din förstås!Japp, och väldigt snyggt och stabilt.
Skulle göra samma. Förstärka befintligt hyllplan. Billigaste o smidigastEn väg att gå är att spänna upp hyllplanet med ett stag på mitten. Den är ju tydligen för klen för den bredden i skåpet så jag skulle nog satsa på en stöttande förstärkning på mitten.
Tommy
Problem med spånskiva och andra liknande materiel är att det är sågspån och lim som håller formen, när trälim blir varmt blir det mjukt och då tappar skivan sin form under belastning, därför bågnar ofta hyllor. Jag skulle istället rekommendera stavlimmad gran som har låg vikt med hög bärighet, ev fanéra hyllan eller klistra på folie.En idé är att köpa en billig spånskivehyllplan på Ikea eller liknande ställe o sätta på folie på den. Billigt och lätt
ok, jag jobbar med detta till vardags, men jag vet säkert inte allt. Men köp du en laminerad hylla från IKEA och placera den med belastning ovanpå i ett varmt utrymme och se vad som händer, kanske inte idag och imorgon men på ett par års sikt. Lycka till !Sinkan! Inte om du laminerar den. Testat detta med mycket bra resultat.
Det mesta beror på hur mycket man har på hyllan och hur lång den är jämfört med djupet
och om den har avlastning på inre väggen.
Å andra sidan så är vikten på ett hyllplan av mycket god kvalitet försumbar.
TS verkar ju bara behöva ett hyllplan.
Fast plywood är lättare än motsvarande "mängd" spånskiva...En idé är att köpa en billig spånskivehyllplan på Ikea eller liknande ställe o sätta på folie på den. Billigt och lätt