• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var köpa större vattentank

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Var köpa större vattentank

Finns tydligen inte en båtfirma som har så stora tankar. Tyvärr ...
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Var köpa större vattentank

Hej Kent
Kul att höra från dig.
Men i den bil jag har nu kan jag lasta t.om mer whisky än vad du mäktar att dricka.
Hälsa Gunnel
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Var köpa större vattentank

Om du tycker det ät OK med en begagnad så finns det tankar på de bilskrotar som skrotar husbilar. Här är en http://www.bildelsbasen.se/global/i...wftp/133/bil/lgnr/308800_1.jpg&width=&height=


Bennie
Tack verkar vara bra, men hittar den inte på bildelsbasen
Hittar inte precis den . Det är en sån jag vill ha.
Kan du skicka länken där du hittade den ?
Affezell

Hittade den precis men får ringa imorgon om storlek
 
Senast ändrad:

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Sv: Var köpa större vattentank

Tag kontakt med en mekanisk verkstad så svetsar de ihop en i rostfritt enligt egna önskemål med mått och anslutningar. Om utrymmet och vikten inte är så begränsat så fungerar det med en rostfri gammal varmvattenberedare.

Redigerat: Läste sedan att den skulle vara i plast men låter texten vara kvar ändå.
Ha de gott
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Var köpa större vattentank

Tag kontakt med en mekanisk verkstad så svetsar de ihop en i rostfritt enligt egna önskemål med mått och anslutningar. Om utrymmet och vikten inte är så begränsat så fungerar det med en rostfri gammal varmvattenberedare.

Redigerat: Läste sedan att den skulle vara i plast men låter texten vara kvar ändå.
Ha de gott
Det rostfria väger mera är dyrare, men finns det möjlighet för färskvatten sá tar inte vattnet smak av plasten. En marinfirma har vana att tillverka tankar.
I min http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/282643 har jag inga viktproblem och därför blev det rostfritt och stora men i en husbil pá 3500kg tror jag att det tar mycket vikt. Din bil tror jag klarar vikten utan problem.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Var köpa större vattentank

Det rostfria väger mera är dyrare, men finns det möjlighet för färskvatten sá tar inte vattnet smak av plasten. En marinfirma har vana att tillverka tankar.
I min http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/282643 har jag inga viktproblem och därför blev det rostfritt och stora men i en husbil pá 3500kg tror jag att det tar mycket vikt. Din bil tror jag klarar vikten utan problem.

Jag har en totalvikt på 7 ton så det är inga problem tror jag.
Men det blir väl fruktansvärt dyrt förstår jag och var i Sverige får man gjort det ?
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Var köpa större vattentank

I Sverige ligger jag 27 ár tillbaka i tiden. Dá skulle jag svara Orust bátbyggare Hermanssons Marintjänst tillverkade tankar till samtliga bátfirmor pá den tiden.

Googlade och ser att dom är aktiva fortfarande 0304-36050. Stig Hermanson
Men du kanske hittar närmare firmor.
Ring och fá en ungefärlig offert
 
Toppen