• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var köpa LED-armatur (utomhus)

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
När jag nu under renoveringen byter ut befintlig köksfläkt till Dometic CK2000 som är en cirkulationsfläkt så skall jag täcka för ventilgallrets hål i väggen. Tanken är att jag över hålet monterar en LED-armatur (typ plafond) som jag tänkt styra med en rörelsedetektor. Problemet är att jag inte kan hitta någon lämplig armatur. Hålet som skall täckas är 9,5 cm i diameter. Jag tar tacksamt emot tips.

Bennie
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Var köpa LED-armatur (utomhus)

Jag vill bara dölja hålet som är 9,5 cm. Utanpå eller infällt spelar inte så stor roll. Däremot skall den sticka ut max 5 cm utanför väggytan.
För info : Jag har strippat väggen invändigt, skiva, isolering & reglar. Kvar är endast det utvändiga plastlaminatet 1 mm tjockt. Jag har för avsikt att täcka hålet inifrån med plywood e.dy. Jag får på så sätt möjlighet att skruva fast armaturen på utsidan & täta med butyl eller liknande. Men kravet är som sagt att den täcker hålet. Att den skall vara rund är inget krav.


Bennie
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Var köpa LED-armatur (utomhus)

Hej.
Har set idag i Biltema en rund ( över 120 mm ) led lampa som skall passa dig.

Kolla i katalogen eller i butiken.

Mvh.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Var köpa LED-armatur (utomhus)

Hej.
Har set idag i Biltema en rund ( över 120 mm ) led lampa som skall passa dig.

Kolla i katalogen eller i butiken.

Mvh.

Hej

Har kollat på hemsidan, hittar den inte. Har du länken eller artikelnumret?

Bennie:)
 
Senast ändrad:
Toppen