• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var köpa färskvattentank till husbuss?

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.242
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Någon som vet var byggare av husbussar köper vattentankar.
De vanliga ställena som Reimo, tanks direkt, Camping Wagner, Obelink har inte det jag söker.

Jag skall installera en vattentank till i husbilen.
Utrymmet är 88 x 61 x 30-35 cm, teoretiskt ca 155 liter.
Det finns tankar som passar på 126 liter, men jag vill utnyttja så stor del av tillgängligt utrymme som möjligt.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.242
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Priset är av intresse! Jag tror att en måttbeställd tank skulle bli för dyr för mig.
Jag har hittat en 130 liters tank som passar, för 1400 kr. I ljuset av det skulle ytterligare 25 liters tankvolym blir väldigt dyr.
(antar jag)
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Låter som att 320 liter är rätt okej och att komplettera med 105 liter känns marginellt. Ett bättre alternativ är att spara på vatten istället. Om det behövs mycket vatten skulle det vara att ha "sommarvatten" vid rambalkarna som tömms då det börjar bli risk för att vattnet fryser för här uppe i norden är det lätt att få tag på bra vatten.
 
Toppen