• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var görs bästa servicen på husbien?

Käthe & Per

HBK Medlem
Inlägg
214
Kommun
Skutskär
HBK-Nr
4069
Medlemskap
2024
Var gör vi service på vår husbilen till bästa pris och kvalitet? Någor att tänka på i samband med att service skall utföras? Service på bodelen, tips?
Vi är husbilsägare sedan ett år. Vi har en Dethleffs 6501.
Vi bor i Västra Frölunda och är beredd att lägga några mil för att komma till en, av Er med refarenhet, rekomenderad firma. Har kollat i Göteborgsområdet, men inte fastnat för någon firma som jag spontant har känt för att lämna vår husbil till. Har någon av Er servat husbilen hos Bengt i Örkeljunga?

När vi läser alla glada tillrop och tips om service, så slår mig tanken, varför inte göra service i Tyskland. Dethleffs är ju ändå en Tysk husbil. D.v.s. "slå två flugor i samma smäll". En "smäll" för husbilen och en "smäll" för 65-årsdagen, Ni förstår säkert. Nytta med nöje.:D
Någon som känner till någon servicefirma i norra Tyskland, kanske med övernattningsmöjlighet?
Hn
Käthe&Per
 
Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.692
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Vi har köpt och servat våra husbilar hos Codat Husbilar AB i Fritlsa sedan 1997 och kan på det varmast rekommendera detta företag. Om man vill ha en lånebil under tiden bilen servas så bokas den när man tidsbeställer.

För motorservice/Fiat rekommenderar vi Sörmans i Borås och Bossings i Linköping.
 
Senast ändrad:

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Hej, när det gäller Fiat, så har jag sedan min första husbil 1990, servat på Varla bil i Kungsbacka. De är mycket kompetenta och priserna är väl som på de flesta ställen. Jag betalar hellre ett normalt pris OCH är nöjd än motsatsen. Bra är också att de har liftar för tunga husbilar.

Det som jag särskilt uppskattar är att det är samma tekniker som servar min husbil nu som för 20 år sedan. Dvs det är inga "pryo-elever".... Personalen är trevlig och flera av mina vänner servar sina bilar där.
Mvh /Roy
 

pannor

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

får nog oxå rek Varla bil i Kungsbacka,hjälpsama och ställer gärna upp å visar om det finns tid.Landvetter bil annser ja vara i dyraste laget
 

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Var gör vi service på vår husbilen till bästa pris och kvalitet? Någor att tänka på i samband med att service skall utföras? Service på bodelen, tips?
Vi är husbilsägare sedan ett år. Vi har en Dethleffs 6501.
Vi bor i Västra Frölunda och är beredd att lägga några mil för att komma till en, av Er med refarenhet, rekomenderad firma. Har kollat i Göteborgsområdet, men inte fastnat för någon firma som jag spontant har känt för att lämna vår husbil till. Har någon av Er servat husbilen hos Bengt i Örkeljunga?

Var hos Bengt i Örkelljunga för ett par veckor sedan för att ena strålkastaren hängde löst samt att ställa halv- och helljus då halvljuset endast räckte 4 m. framför bilen. Efter en halvtimma gav den unge mekanikern upp att fästa strålkastare och kallade på hjälp. Det visade sig att det var bara var att trycka fast den med handkraft. Efter ljusinställning provade jag att ställa ner ljuset inifrån bilen. Då lossnade bägge strålkastarna. Lösningen blev att koppla ifrån möjligheten att sänka ljusbilden inifrån bilen.
Körde först igår på kvällen och fann att problemet kvarstod, fortfarande ett halvljus som räcker 4 m. Betalade 1200:- för jobbet (1.5 tim. arbete).

Göran
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Håller med de som varit hos Varla-bil. Mycket bra bemötande och service. Sedan kan jag rekommendera Mikaels husvagnsservice bredvid Husavgnsservice i Kållered(bodelen)

ha de.....................:music-icon:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Varla bil brukar vi lämna till, men om du ska göra service, begär pris hos lite olika ställen, Fiat i Alingsås vet jag har varit lite billigare än Varla bil på t.ex. kamremsbyte, kan dock inte uttala mig om hur kvalitén på servicen är. Däremot kan jag uttala mig om Varla bil, och jag kan inget annat säga än att dom har toppenbetyg när det gäller servicen!
När det gäller bodelen har vi anlitat Mikaels Husvagnsservice i Kållered, och vi har varit väldigt nöjda med hans jobb!
/Annette
 

Kallax

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Luleå
HBK-Nr
524
Medlemskap
2026
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Vi har en Dethleffs 6501 köpte den hos Codat i Fritsla,servicen gör jag hos Codat
kan verkligen rekomendera denna verkstad.
Får alltid lånebil under tiden.
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Jag hänger på tråden och undrar var vi Stockholmare ska serva våra Fiat husbilar?
Elisabeth
 
L

Lelle_22

Guest
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Konkurrentbilar i Kungälv, en Mekonomenverkstad/Fiatverkstad, inger förtroende. Jag brukar serva där - helt nöjd, både med kvalitét och pris.
Lelle_22
 
Senast redigerad av en moderator:

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Landvetter bil klarar inte bilar som väger 4 ton.Dessutom inga egenimport:confused:
Anders.B:)
 
F

F.d. 29781

Guest
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Kan verkligen rekomendera Bergrens bilservice i Floby utanför Falköping som är auktoriserad märkesverkstad för fiat och har husbilsservice för de flesta märken med b.la höghlyftar m.m.
 
Senast redigerad av en moderator:

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
812
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Jag har får mig att jag i något sammanhang läst att det ska finnas en bra verkstad för husbilar i Olofström. Är detta någonting jag bara inbillar mig eller finns det någon som vet hur det ligger till?

Tack på förhand!

Staffan
 

Käthe & Per

HBK Medlem
Inlägg
214
Kommun
Skutskär
HBK-Nr
4069
Medlemskap
2024
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Varla bil brukar vi lämna till, men om du ska göra service, begär pris hos lite olika ställen, Fiat i Alingsås vet jag har varit lite billigare än Varla bil på t.ex. kamremsbyte, kan dock inte uttala mig om hur kvalitén på servicen är. Däremot kan jag uttala mig om Varla bil, och jag kan inget annat säga än att dom har toppenbetyg när det gäller servicen!
När det gäller bodelen har vi anlitat Mikaels Husvagnsservice i Kållered, och vi har varit väldigt nöjda med hans jobb!
/Annette

Vilken service görs på bodelen?
Hn
Käthe&Per
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Har man en ny bil så gäller väl garantin om nåt i bodelen går sönder samt fukttest, men har man en gammal bil som vi har, så gäller inga garantier, och då har vi lämnat till Michaels husbilsservice. Nu senast gjorde vi fukttest och så bytte han en trasig blandararmatur i duschen. Han har tidigare bl.a. installerat fler 230v o 12v uttag i bilen och lite annat. Vi har varit väldigt nöjda med jobben han har gjort på vår bil hittills!
/Annette
 

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Ringde Bengt i Örkelljunga idag för att åtgärda halvljuset. Dom lovade att titta på bilen samma dag. Bra service.
Det visade sig att halvljuset stod helt i botten. Efter inställningen gick även justeringen inne i bilen att använda utan att strålkastarna hoppade ur läge. Allt frid och fröjd igen.

Göran
 
F

F.d. 25021

Guest
Sv: Var görs bästa servicen på husbien?

Kan varmt rekommendera Varla Bil i Kungsbacka för Fiat delen. Har hållit på länge, vet vad de gör, rimliga priser, bra information och framförallt ingen diskriminering av importerade bilar.

/Jari
 
Toppen