• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

var finns säkringen?

F

F.d. 15776

Guest
Jag har en Fiat 2009. Bredvid ciggarettändaren finns ett extra eluttag. Det finns ingen ström i det och jag letat efter säkringen till den. Har läst instruktionsboken men kan inte finna någon säkring till den utan bara till det ordinarie uttaget.
Är det någon som vet var den sitter,för det måste ju finnas någonstans.

Bengt
 
F

F.d. 55464

Guest
Sv: var finns säkringen?

På min 2008 är det samma säkring till både ciggarettändaren och det främre eluttaget. F 44, 20A.:oops:
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: var finns säkringen?

Detta uttag har ström bara när tändningen är påslagen, såsom cig.tändaruttaget. Trist och inte alls roligt när man behöver ström vid stillastående.

Frågade Fiat och fick till förklaring att det hindrar folk att tömma batteriet.

Vad skall jag göra att få uttaget strömsatt alltid? Som det var ivår tidigare Fiat (2005) såsom i vårt förra hb med Mercedes Sprinter

hälsning
jyrki
 
F

F.d. 25136

Guest
Sv: var finns säkringen?

Hej
På vår Fiat 2009 ligger båda uttagen bakom samma säkring (F44) men har, som Jyrki skriver, endast ström då tändningen är påslagen.

H.Svante
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: var finns säkringen?

Detta uttag har ström bara när tändningen är påslagen, såsom cig.tändaruttaget. Trist och inte alls roligt när man behöver ström vid stillastående.

Frågade Fiat och fick till förklaring att det hindrar folk att tömma batteriet.

Vad skall jag göra att få uttaget strömsatt alltid? Som det var ivår tidigare Fiat (2005) såsom i vårt förra hb med Mercedes Sprinter

hälsning
jyrki

Bra fråga! Jag undrar det samma. Skulle ladda telefonen i helgen och det blev gensat problem.
Det vore bra om man kunde koppla ström på åtminstone ett av uttagen.

JOE
 
F

F.d. 15776

Guest
Sv: var finns säkringen?

Hej
På vår Fiat 2009 ligger båda uttagen bakom samma säkring (F44) men har, som Jyrki skriver, endast ström då tändningen är påslagen.

H.Svante

Har kollat med tändningen på men det finns ingen ström där ändå. Får kolla med Fiat, tydligen har man inte kopplat in uttaget.
Bengt
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: var finns säkringen?

Tror att själva uttaget ska gå att dra upp lite försiktigt, om du kan detta kolla så att det inte har lossnat någon kabel i botten, det är inte omöjligt, det brukar vara ganska korta kablar.

//Tommy
 
Toppen