• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var finns medlemmarna i klubben

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.630
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Inte konstigt att de med låga nummer kan ha gjort fler inlägg än de med höga nummer. Det beror klart på att de haft mer tid att göra inlägg.

Det finns inget statustänkande i klubben så det är inget att oroa sig för om man kommit med nyligen och har ett förhållandevis högt nummer, alla har samma värde och får gärna dela med sig av kunskap och erfarenheter.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Tack för att Ni tog upp debatten om medlemsnr.

Jag har tyvärr många ggr avslutat mina inlägg med mitt medlemsnr.

Ber om ursäkt för detta, jag vill absolut inte ha en debatt att dom som har låga medlemsnr. skulle vara "Finare" än dom som har högre nr.

Jag har tidigare varit medlem i några andra klubbar där det var VÄLDIGT FINT att ha ett lågt nr. och mindre finare än att ha motsatsen. DET VAR INTE ROLIGT KAN JAG SÄGA.


Jag har tagit detta seriöst och bara satt på Dekalen men utan medlemsnr.


Hoppas att ingen tar illa upp för detta utan vitsen måste ju vara att "ALLA SKALL VARA MED"



Hls från Monica o Kurt

;) ;) ;) :D :D :D
 

Country

HBK Medlem
Inlägg
190
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Hej på er alla medlemmar i husbilsklubben!

Vi tyckte också att siffrorna var för stora, satt upp dom först både bak o fram, men tog bort den i fram, det räcker gott och väl med bara dekalen tycker vi..sen är det ju upp till var och en,hur man vill ha det:)

Country med Make
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Jag har i en annan tråd tagit upp frågan om status eller inte av lågt medlemsnummer och att det lätt kan bli grupp i gruppen.
Svaret blev helt väntat att det inte har någon betydelse vilket nummer man har.

Kanske vi är inne på fel spår med att på bilarna (och även i våra signaturer) ha medlemsnumret som identitet eller komplement.
Vi är en nätbaserad klubb och jag känner igen er mina vänner genom inloggningsnamnet.
kurt.b, Anders.B, farbror Claes, Gunnar, Stiffe, KuMaNi .... men jag vet inte vilket medlemsnummer ni har.
Det finns ett motstånd mot att sätta upp, som några tycker, stora siffror, liknar en biluthyrning var en åsikt, platsbrist, förfulande, gillar inte dekaler var andra åsikter.

Till årsmötet föreslog jag att vi skulle ha en skylt i bilfönstren med inloggningsnamnet därför att numret på bilen inte sade mig något. Några hade en skylt vilket resulterade i att man kände igen en hel del från forum-dialogerna.

Just nu har jag numren på bilen men har tagit bort numret från signaturen. Jag funderar på om jag skall ta bort siffrorna och bara ha dekalen för att vid uppställning kanske sätta upp en skylt med RobertH
Följer med intresse den fortsatta diskussionen om numrens vara eller icke vara.
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

;-)....no(one) extra coments!:spinny: hoppas trots allt att gemenskapen inte sitter i dekalklistret........dvs...inte kan väl dekaler med ev medlemsnr
vara det som är viktigt... ???:wideeyed:...forum...VÄNNER hittar man överallt...utan extra ansträngning...:D
 

Perlena

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
171
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Hej! Kan bara konstaera att efter drygt 400 mil genom Danmark,Tyskland,Holland och Belgien och hem igen så har vi inte sett en enda bil med HBK märke
Mvh Per
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Jag mötte en HBK:are på väg in till Stockholm samt våran ordförande i Ludvika!
Tur eller otur!!!!!!!!!!!!!!

Nyss på hemväg i Glasriket mötte jag en medlem på väg ut i världen(Glasriket?)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Är ny medlem men läst många inlägg och har över huvudtaget inte reagerat på lågt eller högt medlemsnummer, alla verkar lika trevliga och hjälpsamma. För dom som har andra åsikter kan man ju alltid vända på saker, högst nummer - nyast bil!!
:wink:
Janne
 

Inga-Lis & Håkan

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Nordanstig
HBK-Nr
362
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Det finns uppenbarligen olika åsikter om medlemsnummer eller inte. Själv tycker jag det är kul, som det regniga dan vi åkte söderut från Östersund och mötte en blinkade, vinkande bil med HBK-märke + nummer. Snabbt plockade vi fram medlemsregistret och konstaterade att det var ett par från Smedjebacken.
Eller bilen som parkerade jämte oss i Östhammar. Vi visste genast vilka de var (också från Smedjebacken...:wink: )
Det blir lite mer familjärt och mindre anonymt med HBK-numret på bilen tycker jag.
Håkan
 
F

F.d. 4439

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

tror det gäller att ha öppna sinnen för det med dekaler eller ej och numren då med naturligtvis. om vi tänker en familj som tidigare har haft husvagn och nu köpt husbil och gått med här. efter som dom har många goa vänner i husvagnsklubben är dom maturligtvis fortfarande med där. och nu här då. han kör bmw och är med i den klubben, hon kör saab turbo och med i den klubben (eller tvärt om om ni vill... *L*) kan spelar bowling och kör speedway, hon spelar biljard och bridge, dottern rider och spelar fotbol, sonen spelar hockey och dragkamp. det blir 10 dekaler plus lite svenska flaggor och ett par älgar... finns inte den människa som hinner se alt det, ens om bilen står parkerad...

den som vill ha bilen fri från klubbmärke kan väl få ha det, den som vill ha det utan siffror kan väl få ha det. så kan dom som vill ha märke och siffror ha det...
alla kan väl vara snälla och trevliga mot varandra ändå ;)

rätta mig om jag har fel

mvh
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.301
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Perfekt, Kapten Haddock.

Det är just det fina här att alla är snälla och goa mot varandra. Men risken finns kanske om några år när 10% av husbilsfolket är med här. Det var ju en del snack om just detta i CC har jag läst om. Men det var kanske ett överdrivet rykte som förstorades upp i några led innan det nådde mina öron (ögon).
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.692
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Hej Kyrkbyn
Vi har varit i Söderhamnstrakten några dagar men då såg inte vi några HBK-are.
Kan det bero på att du inte var hemma;)
Söderhamn har i alla fall en stadsparkering för bofordon(gamla busstationen)
HaDe Hasse HBK 9:wub:
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Hej alla medlemmar!
Vi har varit i Heiligenhafen en vecka - sol bad och träff med trevliga husbilsklubbsmedlemmar. Tillsammans med Eva & Kjell (163) har vi varvat ytterligare medlemmar till Husbilsklubben. Några medlemmar hade inte monterat dekalerna med rädsla för att någon skall hemsöka deras hus eller lägenhet - vad gör man med nummerplåten? Att bevara sin identitet genom att inte montera dekalen med tillhörande medlemsnummer - förhindrar nog inte den som vill ta reda på identiteten.

Väl mött i trafiken.

Kurt & Margot
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4439

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

bilen kan vara registrerad på ett företag (med postbox... *L*)
 
Senast redigerad av en moderator:

Kyrkbyn

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
179
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Godmorgon Eva & Hasse 9

Beklagar att ni inte såg någon HBK bil i Söderhamn.
Dettta beror med största sannorlighet att antingen är man på resande fot eller det fakto att dom jag känner till inte bor i centrum av vår Stad
Och för det andra kan jag bara beklaga att ni inte hittade vår fina ställplats nere vid söderhamnsån bredvid gästhamnen.
Skulle kunna tro att ni kan läsa artikeln om platsen i dagens upplaga av Söderhamns Kuriren (24/7.07) läs den.
Jag har även hört att det är flera platser på gång i vår kommun.

M.V.H.
Kyrkbyn......
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.692
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Hej Kyrkbyn
Har även stått vid gästhamnen.
Finns även Stugsunds hamn,Ljusne mot lotsen.
Är från Ljusne.
HaDe Hasse HBK 9:mcride:
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Nu har ävne jag sett den första HBK-medlemen ute på vägarna. HBK 529 på väg mot Jönköping igår med R40 som underlag. Inget konfidentiellt med det antar jag eftersom dekalen satt där för allmän beskådan. Tyvärr åkte jag civilt så därför kunde jag inte meddela mig på ett bra sätt. Hursomhelst så var den knallröda 95:an som låg och nosade husbilen i baken en HBK-medlem i egenskap av HBK 475. Visst är det kul att se emblemet ute på vägarna. Borde vi inte ha dekalen även på våra "civila" bilar. Det är ju ändå människan som är själva medlemmen . Inte husbilen ! Kanske en T-shirt eller ...?
 
Senast ändrad:

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

då var vi också där 364
Hej då var vi också där 264
 
Senast ändrad:

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Hej ! har kommit hem idag på em från att ha åkt "Vildmarksvägen" vi har varit ute i 10 dagar . Vi har bara sett en Husbil med logga & nr, det var "våran granne fam Pettersson" vi mötte dom när dom var på väg på vildmarksvägen. Annars har det varit glest. hälsningar Brittis:)
 

Inga-Lis & Håkan

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Nordanstig
HBK-Nr
362
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Hej Brittis!
Trodde ni såg oss förra onsdan en bit söder om Östersund - vi trodde ni blinkade och vinkade så glatt pga av vår dekal :twitcy:
(Se mitt inlägg lite tidigare i denna tråd)
Vi har i alla fall sett tre dekaler + nummer, två från Smedjebacken samt Julleibrinka från Motala som kom till Bluegrassfestivalen i Torsåker, där vi hade en trevlig samvaro trots regnet :music-icon:
Håkan
 
Toppen