• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var är ni ??

Lars

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2024
Hej . Tycker det är lite som skrivs här av singlarna . Är ni ute och åker och ingen data med er . En fråga från mig , vart åker ni i sommar , det kanske kan bli en spontanträff
Lars HBK 100 ( Är helt hundra)
 
F

F.d. 25181

Guest
Sv: Var är ni ??

Hej - Tänkte precis detsamma. Finns det inga singlar längre??????????
Fiskarstugan
Jättesingel
 
F

F.d. 6497

Guest
Sv: Var är ni ??

Det vore väl trevligt med en träff. Mvh Niesmann Flair:mh3:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Var är ni ??

Singel eller inte, här är en användbar app som visar var man befinner sig, Positionera:

Med e-post, sms eller iMessage.

photo-712010.jpg
photo-713500.jpg
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni ??

Hej . Tycker det är lite som skrivs här av singlarna . Är ni ute och åker och ingen data med er . En fråga från mig , vart åker ni i sommar , det kanske kan bli en spontanträff
Lars HBK 100 ( Är helt hundra)
Ja hitills i år har det bara blivit en tur.
Bröt benet vid valborg och sitter hemma med två kryckor och kan inte köra bil.

Därför så har jag inte planerat så mycket inför sommaren, men det kommer väl.
 

Lars

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni ??

Kul att det var några omsvarade Vi kan väll se efter midsommar om vi kan träffas på någon lämpig plats , det skulle vara trevligt
 

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: Var är ni ??

Vi är 2 bilar som skall besöka Bluesfestivalen i Åmål första veckan i juli. Om det är fler som är intresserade är det bara att hänga på.
 
F

F.d. 6497

Guest
Sv: Var är ni ??

Hej. Jo visst finns det, här är en, Tänkte köra till Öland efter midsommar. :msn_hot: Mvh Ewa-Lotte
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Var är ni ??

Hej...är nu i Ystad för en vecka och därefter ev. blir det Öland kommande vecka...med en mellanlandning i Varberg(Getterön).....men det är inget löfte som är hugget i sten, utan det brukar vara först när jag sätter mig bakom ratten som resmålet klarnar ;)
mvh Stig
 
F

F.d. 12259

Guest
Sv: Var är ni ??

Jo da jag finns ochså kvar, åkar gärna på en treff. MVH Gurli.
 
F

F.d. 12259

Guest
Sv: Var är ni ??

Det var inget kul, hoppas du snart är OK och kan ge dig utt med bilen.
 
F

F.d. 6497

Guest
Sv: Var är ni ??

Hej . Tycker det är lite som skrivs här av singlarna . Är ni ute och åker och ingen data med er . En fråga från mig , vart åker ni i sommar , det kanske kan bli en spontanträff
Lars HBK 100 ( Är helt hundra)
Jag är i Borgholm, var är ni? Kör till Böda hamn i morgon. Häng på.
 
F

F.d. 6017

Guest
Sv: Var är ni ??

Hej på er singlar!
Mig kan ni träffa i Malung på dansbandsveckan, hoppas att fler kommer dit!
 
F

F.d. 30166

Guest
Sv: Var är ni ??

Hej!
Singel som gjort lite turer ensam i sommar. Massor av husbilar med lyckliga? par!
Jag längtar till september så jag kan dra till Spanien, Portugal för övervintring.
6-gången, men det var 9 år sedan.
Nån som hänger med genom Europa?
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Var är ni ??

Hej!
Singel som gjort lite turer ensam i sommar. Massor av husbilar med lyckliga? par!
Jag längtar till september så jag kan dra till Spanien, Portugal för övervintring.
6-gången, men det var 9 år sedan.
Nån som hänger med genom Europa?

Håller med ang paren. Har inte träffat på en enda husbil m bara en person i, hittills i sommar. Man blir lite uttittad ibland, ha, ha. Ensamt fruntimmer med en hund *L*

Jag hade gärna haft sällskap ner, men vi åker senare. Hunden o jag tänker styra kosan till Portugal (Algarve) nångång i oktober. Ingen övervintring dock, åker hem igen till advent.

Åkte ner med den här för exakt 20 år sedan
Gamla husbilen2.jpg
Körde upptäcksfärd längs hela Algarvekusten, ner på varje liten gata/gränd mot Atlanten(blev till att backa tbx ibland) och ut på varenda möjlig strand (fördelen m 4x4). Då var det inte många husbilar man såg. På en av irrfärderna "snubblade" vi över ett hus till salu som vi inte kunde motstå, så sedan dess har det blivit flyg ner. Nu när jag trappat ner på jobbet o har möjlighet till lite mer sammanhängande ledig tid köpte jag husbil igen förra året. Ska bli kul styra kosan söderut igen i höst.
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Var är ni ??

Håller med ang paren. Har inte träffat på en enda husbil m bara en person i, hittills i sommar. Man blir lite uttittad ibland, ha, ha. Ensamt fruntimmer med en hund *L*

Jag hade gärna haft sällskap ner, men vi åker senare. Hunden o jag tänker styra kosan till Portugal (Algarve) nångång i oktober. Ingen övervintring dock, åker hem igen till advent.

Åkte ner med den här för exakt 20 år sedan
Visa bilaga 58238
Körde upptäcksfärd längs hela Algarvekusten, ner på varje liten gata/gränd mot Atlanten(blev till att backa tbx ibland) och ut på varenda möjlig strand (fördelen m 4x4). Då var det inte många husbilar man såg. På en av irrfärderna "snubblade" vi över ett hus till salu som vi inte kunde motstå, så sedan dess har det blivit flyg ner. Nu när jag trappat ner på jobbet o har möjlighet till lite mer sammanhängande ledig tid köpte jag husbil igen förra året. Ska bli kul styra kosan söderut igen i höst.


Den här resan skulle passa mig utmärkt.......som färsk husbilsägare, och som aldrig varit utomlands med varken hund eller husbil. Tiden skulle passa mig och portugal låter lockande.
mvh Stig
 

Sivfa01

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Ale
HBK-Nr
10295
Medlemskap
2024
På väg norrut

Snart drar jag norrut. Skall - förhoppningsvis - upp till Kiruna och vända. Kört dit flera gånger tidigare - fast då med liten bil och tält - nu blir det husbilen = LYXCAMPING!!

Blir E45an uppåt och kusten neråt är det tänkt. Skall hälsa på vänner i Degerfors, Arvidsjaur, Kiruna, Luleå eller Umeå.... Lär bli några mil.

Gjorde för 3 veckor sedan en veckoresa i Norge: Hemsedal, Jotunheimen, Stryn, Dovrefjäll, och ner via Arvika och Bengtsfors tillbaka till Göteborg. Spännande att köra på vindlande fjällvägar och längs fjordarna. Gick HUR BRA SOM HELST... Så nu är behöver jag inte vara orolig. Klarade jag dom vägarna så klarar jag allt!
 

Sivfa01

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Ale
HBK-Nr
10295
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni ??

Ja var har ni varit? Nu har jag åkt runt mellersta Norge en vecka och nu senast 14 dagar från Göteborg via Degerfors, Vemdalen, Stora Blåsjön, Vilhelmina, Arvidsjaur, Arjeplog, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Linköping och hem till Gbg igen.

Inte sett en enda singel-åkare....

Och nu är semestern slut för i år, så nu blir det bara kort-turer på helger. Men nästa år.......
 
Toppen