• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vanhool golvsänkning

F

F.d. 25569

Guest
Hej
har nyss skaffat mej en Volvo Vanhool buss 87:a.turistbuss.
Ca.3,85 hög och 12m lång Nuvarande takhöjd ca.192 cm och ca 6 cm till i mittgången
Min fråga är om nån vet om det går att sänka golvet invändigt då detta är upphöjt med plåt och plywood.
Ett utrymme på ca.30 cm utan möjlighet till insyn,varken från det undre lastutrymmet eller uppifrån. om man inte kapar upp plåten förstås.
Osäker om detta har någon konstruktions funktion eller bara för att passagerarna skulle sitta högre.
Tacksam för svar...av någon kunnig:)
Mvh Ken1
 
Senast redigerad av en moderator:
O

Osten

Guest
Sv: vanhool golvsänkning

Hej!
Kul med fler bussbyggen. Vet inte alls hur det är på din buss nen på min är det tomt under upphöjningen lika så på min gamla buss. Går det inte att öppna nånstans och titta ner? Lägg sen gärna ut lite bilder så vi får se din buss och bygget.
Mvh Björn
 
F

F.d. 25569

Guest
Sv: vanhool golvsänkning

näe det är helt inneslutet från lasutrymmet.
på golvet är det plastmatta plywood och plåt i nämd ordning ´ända bak till tanken som sitter ca 3.5 fr.baken på bussen där sitter två inspektionsluckor en till tank den andra vet jag inte. precis framför tanken går det en skiljevägg som är ca 30 cm hög. detta utrymme fortsätter ända fram till strax bakom förarstolen.
hoppas jag formulerat mej så alla förstår...
Mvh Ken1
 
F

F.d. 25569

Guest
Sv: vanhool golvsänkning

vet inte hur man lägger in bilder ännu,vet inte om jag kan och får eftersom
jag har inte fått något medlemsnr.ännu
men sen kommer bilder.
Mvh Ken1:twitcy:
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
406
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Sv: vanhool golvsänkning

hur ser "taket" i lastutrymmet ut? är det plant?
 
F

F.d. 25569

Guest
Sv: vanhool golvsänkning

Hej
det finns inget tomrum... bara i mitt huvud jag har sett fel, upptäckte de idag,så nån sänkning av golv är inte möjlig om ja inte ska ner i lastutrymmena,
men tack ni som svarat.
Mvh Ken1:spinny:
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: vanhool golvsänkning

Har själv sänkt mitt golv i min buss
Naturligtvis så tog det plats i lastluckorna, men eftersom jag är nästan 2 meter och ville ha god isolering mot främst värme så var det ett måste att sänka golvet. Lite jobb somjag inte alls ångrar.
Titta på dessa bilderna så kan du göra dig en idé. http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/275802

Bilder lägger du lätt in genom att klicka på gemet åvanför när du svarar och följa instruktionerna
 
Toppen