• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Val av navigator

BenSo 08

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2024
Jag har funderingar på att köpa mig in ny TOMTOM navigator.

Valet så här långt står mellan "Go Live Camper & Caravan" och "GO 6000".

Finns det någon läsare som kan vara mig behjälplig i mitt val?
 
Y

Yjons

Guest
Sv: Val av navigator

I senaste numret av Vi Bilägare testas ett antal GPS. TomTom camper&Caravan motsvarar tydligen inte förväntningarna. Däremot får TomTom GO 500 Bäst i test. Själv har jag använt en TomTom GO 1005 i några år med bra resultat.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Val av navigator

image-785734.png


image-787870.png
 
Y

Yjons

Guest
Sv: Val av navigator

Det finns säkert liknande funktioner på flera men jag är särskilt nöjd med magnetfästet som gör det lätt att ta bort och stoppa undan GPS-en när man lämnar bilen. (TomTom GO 1005)
 

staffana

FD HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Sv: Val av navigator

Vi har haft en Tomtom 325 i två år. Nu i Spanien blev den jättesur på oss för att vi köpte lite Michelinkartor och dog knall och fall!

Vi läser gärna den här länken vidare för att välja ny. Men eftersom vi har Igo Primo så har vi inte någon panik.

Staffan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Val av navigator

Vi har haft en Tomtom 325 i två år. Nu i Spanien blev den jättesur på oss för att vi köpte lite Michelinkartor och dog knall och fall!

Vi läser gärna den här länken vidare för att välja ny. Men eftersom vi har Igo Primo så har vi inte någon panik.

Staffan

Om man sätter sig in i hur iGO funkar med ruttalternativ och ruttinställningar är den svår att undvara. Välj helst dessa alternativ efter att första vägvalet gjorts. Jag tror att många inte kommit underfund med denna funktion. Helst i en iPad 8 eller 10 tum.

TomTom finns även som app liknande navigatorn. Enkel att förstå men få inställningar.
 
Toppen