• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Val av box samt LNB-huvud?

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Hej!

Skall försöka konvertera min analoga anläggning, bestående av en motordriven Oyster SamY 65 parabol med analogt huvud samt Kathrein UFD 345 mottagare, som installerades någon gång runt 2003 och som fram tills för några år sedan (2011/2012) klarade av att ta emot de Tyska kanalerna som den ursprungligen var inprogrammerade att "hämta".

Jag har sedan dess kontaktat JRLarmcenter och fick då ett pris på ca. 10 000kr för att uppgradera till digital och möjlighet att ta emot svenska kanaler men tyckte det var för dyrt.

Har sedan dess låtit det bero men nu har engagemanget trängt sig på igen.

Det borde väl gå att få detta att funka bara genom att byta LNB-huvud och mottagare/box?

Vilken box/mottagare och LNB-huvud rekommenderas i så fall?

Jag kör idag en dreambox hemma.

Mvh!
// Niklas
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Val av box samt LNB-huvud?

Universal LNB, men problemet er styreboksen den må byttes til en som klarer å søke digitale satellitter. Du kan ta kontakt med service avdelingen hos TenHaaft, de kan gi deg pris på hva som må byttes ut. Henter du det direkte slipper du den svenske momsen og betaler den tyske, men det blir ikke mange kronene å spare og du må gjøre jobben selv.

Har ikke oppdater analog til digital siden i 2005 selv, og for noen burde en bytte kabel også, men det var enda eldre analoge anlegg.
 
Toppen