• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Val av assistansförsäkring

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Val av assistansförsäkring

SunCityfamily vad fungerade inte med Folksams assistans. Har precis bytt till Folksam så det skulle vara bra att veta vad som är mindre bra med deras assistansförsäkring

Konstigt vad olika assistansförsäkringar fungerar, har själv utnyttjat Folksam, luftmassespjället gav upp för oss ca 6mil från Eskilstuna sent en fredag kväll, ringde Folksam och dom ordnade så bärgare ringde oss, 1 timme senare stod vi upplyftad på bärgningsbilen för vidare transport till Fiat verkstad i Eskilstuna
Vi blev kvar över helgen och fick dessutom 300kr/dygn i stilleståndsersättning.

Kostnad 24kr/mån och fri hyrbil 3 dygn ingen självrisk duger gott för min del.



Mvh
pelle
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Val av assistansförsäkring

Naturligtvis gör försäkringsbolagen en riskanalys för sina försäkringar. Att de sysslar med välgörenhet tror väl ingen att de gör.
Den enklaste riskbedömningen man kan göra för egen del är nog "ju fler mil på mätaren ju större risk för komplikationer". Men med en välskött bil är nog riskerna för ett haveri ändå relativt små. (eller?):)
 
Toppen