• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad tvättar ni husbilen med?

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Jo vatten, det kunde en klok sagt!
Nä jag hittar inte "Gunnar" när han "propagerar" för att tvätta H-bilen m. "Såpa"!
Att folk har börjat vakna efter vintern det blev vi kloka på, men om Svensk antalet vet ej!
Övernattade i Strömstad majoriteten (dryga) "Normän", ni skulle sett på bolaget i morse kl 10 .15 !!!!!!!!!!!!!!!!! (tänk om Sverige tagit bompeng till Strömstad, vi övriga i landet hade "kanske" fått halverad skatt)!
Nä det räckte "nästan" med en avspolning efter att insekterna bombarderat oss ( jag tvättar H-bilen rikligt m. SÅPA enkelt !!) när vi kom till Sverige.
I Norge finns inget! Inte ett enda villtdjur, m. Gass i GOL kostade 6.45 NKR/L , Bergen är långt borta för oss på resa!!!
Kan det bli billigare, en flaska "Gul Såpa" på Överskottslagret i Sverige Ca: 18 Kr, räcker
JAAAAAAA!
Rörigt JAA m. läs en gång till!!!
Mvh.

Sv: Vad tvättar ni husbilen med?

tvål och vatten sen tar jag en diskhanduk och torkar av alt

Menas det att man ska tvätta husbilen på nåt speciellt vis ??? Det är väl bara ett fordon som vilket annat som helst :) Vatten o schampo och ett glatt humör är allt vad som behövs vare sig det är ett fordon eller håret :):):)

Såpa på kanne kan være allt fra en tykk nesten oljelignende til noe som mest ligner farget vatn - som det er mye av i disse kannene. Det er lenge siden en fikk fatt på gul eller grønn såpa som var som en pasta. Halvblandet en denne med vatn så fikk en den oljeaktige konsistensen.

Jag kör Globex 80 med Vax, funkar fint, dock lite dyrare än tidigare föreslagen såpa..

Också Globex 80. Koncentrerat i sprayflaska till de svåraste ställena sedan efter med det utspädda tvättvattnet.

Jo vatten, det kunde en klok sagt!
Nä jag hittar inte "Gunnar" när han "propagerar" för att tvätta H-bilen m. "Såpa"!
Att folk har börjat vakna efter vintern det blev vi kloka på, men om Svensk antalet vet ej!
Övernattade i Strömstad majoriteten (dryga) "Normän", ni skulle sett på bolaget i morse kl 10 .15 !!!!!!!!!!!!!!!!! (tänk om Sverige tagit bompeng till Strömstad, vi övriga i landet hade "kanske" fått halverad skatt)!
Nä det räckte "nästan" med en avspolning efter att insekterna bombarderat oss ( jag tvättar H-bilen rikligt m. SÅPA enkelt !!) när vi kom till Sverige.
I Norge finns inget! Inte ett enda villtdjur, m. Gass i GOL kostade 6.45 NKR/L , Bergen är långt borta för oss på resa!!!
Kan det bli billigare, en flaska "Gul Såpa" på Överskottslagret i Sverige Ca: 18 Kr, räcker
JAAAAAAA!
Rörigt JAA m. läs en gång till!!!
Mvh.

Pinsamt inlägg igen från flor16. Total förvirring tycks råda.

Tillbaka
Toppen