• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad ska jag nu hitta på?

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.380
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Vad skönt det är att ha ett förvärvsarbete att gå till mitt under pågående pandemi.
Jobba tillsammans med några kollegor på en stängd skola, perfekt!
Tills idag....

Skulle bara gå från ena byggnaden till den andra, bärandes på två instrument som kostar typ 50 000:-/st...
Helt plötsligt ligger jag på marken. En jätte hade tagit tag i min ena fot och låst fast den mot marken så jag stöp som en fura. (Kan ha varit något som stack upp ur asfalten också, hann inte se).
Med ett instrument i varje hand så fick axeln offra sig och ta smällen.

Efter en heldag på sjukhuset kom domen...
Fraktur på överarmsbenet....
Sjukskriven 2mån.
Till att börja med....
Och, till råga på eländet , höger (min mest använda arm).

Jag som har så mycket planerat till fritiden:
Golvläggning, lägga om uppfarten, sätta lister i hallen, meka med husbilen mm mm
Vad ska jag nu hitta på :-(
 
F

F.d. 22252

Guest
Bara att inse eländet och vara försiktig så att det läker som det ska så att du inte blir handikappad för livet.
Kunde slutat mycket värre det gör det ibland har en grannfru som aldrig blir åteställd efter skallskada.
En sjukskötare jag träffade på sjukhuset fast han låg inne ramlat i badrummet med skallskador blir aldrig bra, och mycket yngre än dej. Det kunde alltid blivit värre.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Vad skönt det är att ha ett förvärvsarbete att gå till mitt under pågående pandemi.
Jobba tillsammans med några kollegor på en stängd skola, perfekt!
Tills idag....

Skulle bara gå från ena byggnaden till den andra, bärandes på två instrument som kostar typ 50 000:-/st...
Helt plötsligt ligger jag på marken. En jätte hade tagit tag i min ena fot och låst fast den mot marken så jag stöp som en fura. (Kan ha varit något som stack upp ur asfalten också, hann inte se).
Med ett instrument i varje hand så fick axeln offra sig och ta smällen.

Efter en heldag på sjukhuset kom domen...
Fraktur på överarmsbenet....
Sjukskriven 2mån.
Till att börja med....
Och, till råga på eländet , höger (min mest använda arm).

Jag som har så mycket planerat till fritiden:
Golvläggning, lägga om uppfarten, sätta lister i hallen, meka med husbilen mm mm
Vad ska jag nu hitta på :-(
Där ser du, DET ÄR LIVSFARLIGT ATT JOBBA!:cool: Å andra sidan har du minst 2 månader på dig att göra det du föresatt dig, du får väl börja med att träna upp vänstern. Skämt åsido, hoppas att det går bra & du inte har för ont.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Jag tänker på historien jag läste om på nätet, minns den inte i exakt tappning men innebörden var såhär.

Det var en lagerarbetare som blev överkörd av en truckförare, han låg under trucken och skrek å svimmade om vartannat och andra anställda blev chockade och livrädda. Cheferna kom dit nästföljande dag och samlade ihop alla anställda, förklarade att det finns alltid risker med vårt jobb så var försiktiga och tyvärr händer det tyvärr olyckor ibland. Lagerarbetaren blev aldrig helt återställd, trots lång och besvärlig sjukskrivning.

3 månader senare så välter en annan truckförare en pall med glasrutor, samma dag kom cheferna dit och var helt galna, skrek att dom anställda kommer orsaka företagets konkurs mm, eller ska du betala för rutorna skrek han till truckföraren.


Därför undrar jag, klara instrumenten sig helt oskadda?








Jag struntar iofs i hur det gick för instrumenten, det var bara tråkigt att du blev skadad..:(
Krya på dig!
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.380
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Jag tänker på historien jag läste om på nätet, minns den inte i exakt tappning men innebörden var såhär.

Det var en lagerarbetare som blev överkörd av en truckförare, han låg under trucken och skrek å svimmade om vartannat och andra anställda blev chockade och livrädda. Cheferna kom dit nästföljande dag och samlade ihop alla anställda, förklarade att det finns alltid risker med vårt jobb så var försiktiga och tyvärr händer det tyvärr olyckor ibland. Lagerarbetaren blev aldrig helt återställd, trots lång och besvärlig sjukskrivning.

3 månader senare så välter en annan truckförare en pall med glasrutor, samma dag kom cheferna dit och var helt galna, skrek att dom anställda kommer orsaka företagets konkurs mm, eller ska du betala för rutorna skrek han till truckföraren.


Därför undrar jag, klara instrumenten sig helt oskadda?








Jag struntar iofs i hur det gick för instrumenten, det var bara tråkigt att du blev skadad..:(
Krya på dig!
Min kollega frågade också direkt om instrumenten eftersom det ena var hans :)
De klarade sig...
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Jobbat som Ambulanssjukvårdare och varit med om ett flertal sådana olyckor där det man har i händerna
skall räddas till varje pris. Behöver inte vara värdefulla saker man skall rädda. Tårtor är vanligt.
Krya på dig Bäckis 1843. Häggen i ett soligt Umeå.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Man släpper inte det man har i händerna även om det inte kan gå sönder ens, i alla fall inte jag :oops: Var för en månad sen ute med hundarna på en skogstur och snubblar på en rot, inte halkigt, ingen hund som drog i kopplet... Men vad gör jag, håller i kopplen, ett i varje hand framför mej. Stuper som en fura och landar på en sten. Nu klarade jag mej bättre än dej, bara ett gäng brutna revben:rolleyes:.
 
Senast ändrad:

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
326
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Vad skönt det är att ha ett förvärvsarbete att gå till mitt under pågående pandemi.
Jobba tillsammans med några kollegor på en stängd skola, perfekt!
Tills idag....

Skulle bara gå från ena byggnaden till den andra, bärandes på två instrument som kostar typ 50 000:-/st...
Helt plötsligt ligger jag på marken. En jätte hade tagit tag i min ena fot och låst fast den mot marken så jag stöp som en fura. (Kan ha varit något som stack upp ur asfalten också, hann inte se).
Med ett instrument i varje hand så fick axeln offra sig och ta smällen.

Efter en heldag på sjukhuset kom domen...
Fraktur på överarmsbenet....
Sjukskriven 2mån.
Till att börja med....
Och, till råga på eländet , höger (min mest använda arm).

Jag som har så mycket planerat till fritiden:
Golvläggning, lägga om uppfarten, sätta lister i hallen, meka med husbilen mm mm
Vad ska jag nu hitta på :-(
Det är så överskattat att vara sjuk, att vara hemma och inte kunna göra någonting. Tufft mentalt.
Vurpade på mtb i slutet på juli för två år sedan, spricka i ”fel” handled, klart deprimerande. Började gå, började vandra, gick bl.a. Kungsleden förra året, insåg hur lite av Sverige jag har sett, gick och beställde min första husbil.

Krya på dig!
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Tråkigt att höra Bäckis1843, och just läkning av frakturer som kan ta lite tid. Men som du vet så går ju tiden så fort i våran ålder så du är snart igång med alla dina planerade projekt
Krya på dig!
 
Toppen