• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad göra med tjock-TV-skåpet

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Många bilar med några år på nacken har ett skåp för en tjock-TV. Med dagens platt-TV öppnas möjligheter. En 19" platt-TV passade i skåpet, men vilket slöseri med skåputrymme. Vi offrade ett överskåp mitt emot soffan, ersatte luckan med en plan skiva som hängdes på gångjärnen nedflyttade till underkant. Ett enkelt vinkelbeslag håller skivan i stängt lägen och med en kedja kan skivan vinklas nedåt till lämplig vinkel. Nu kunde TVn uppgraderas till 24", och den skruvades fast i skivan efter håltagning för kablar etc. I skåpet bakom TVn sitter antennförtstärkare och 12V DC/DC omvandlare för säker matning.

Vi offrade ett överskåp, men fick i stället ett ledigt djupt skåp med jalusidörr och stabil utdragbar skiva. En plyfainredning fästes på rullskivan och vi hade ett praktisk utrymme för vinglas, flaskor och diverse annat.

Bilagor

• IMGP2423.JPG
    IMGP2423.JPG
    624,4 KB · Visningar: 21
  • IMGP2420.JPG
    IMGP2420.JPG
    777,7 KB · Visningar: 18
  • IMGP2427.JPG
    IMGP2427.JPG
    634,2 KB · Visningar: 19
  • IMGP2424.JPG
    IMGP2424.JPG
    720 KB · Visningar: 22
Sv: Vad göra med tjock-TV-skåpet

Snygg lösning du fick till. Själv här jag snickrat idag på en annan. Jag gjorde om TV-skåpet till förvaring av dator och surfplatta. Den plats som blev över är laddningsplats för mobiltelefoner, mp3-spelare och alla andra prylar med batteri i. Hoppas den blir bra för oss, vi använder datorn de få gånger vi kollar på TV.
Anders

Tillbaka
Toppen