Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag kan ju inte säga vad de lokala trafikföreskrifterna/stadgarna säger.Tack för klargörande svar. Skönt. Jag står vid skylten nu. Jättebra plats och nu kan jag stå här utan att vara orolig för att bli bortförd.
Fantastisk summering av en hysterisk tavla! Trots att jag stundtals jobbat med de här frågorna blir jag alldeles matt. Tänk på alla de stackars jävlar som inte har tillgång till en Blaser!Den gäller alla dagar mellan 15/6 och 15/8 och då får du stå där i max 6 timmar, den 1a timmen avgiftsfri om du har P-skiva. Du får parkera avgiftsfritt , mellan 1800 och 0900 alla dagar under dessa datum, andra datum är det fritt att parkera. Så med enkla ord kan du komma kl 1200, betala för 5 timmar om du har p-skiva, har du ingen dylik så kan du komma 1300 och stå till 0900 och betala för de 5 timmar du stått. Vill du vara längre på platsen kan du även välja att betala för ytterligare 5 timmar, har du p-skiva så 6 timmar varav den ena är fri.
Således kan du med p-skiva och avgift stå mellan 1200 och 1500 nästa dygn med, utan p-skiva mellan 1300 och 1400 dygnet därpå. Med dessa tider så får du betala för 10 timmar.
Övriga datum är det gratis parkering enligt vanlig praxis dvs 24 timmar vardagar och över helgen om inget annat anges i de lokala parkeringsstadgarna.
Det enkla svaret på din fråga om du får stå här i 24 timmar mellan 15/6 och 15/8 är, NEJ! det får du inte. Är du där nu så är det tillåtet att parkera precis som skylten säger.
Ja det bör vara ja som även jag svarade,,,,,,,,,,, ja såvida inga andra lokala parkeringsföreskrifter gällerFantastisk summering av en hysterisk tavla! Trots att jag stundtals jobbat med de här frågorna blir jag alldeles matt. Tänk på alla de stackars jävlar som inte har tillgång till en Blaser!
Sen slutade TS med att fråga om det var om var ok att parkera husbilen 24 h mellan 1/8 till 1/6 och då måste ju svaret vara ja!?
Varför 6 timmar? Det står ju på skylten att en får stå där 5 timmar kl. 9-18. En timme är gratis med P-skiva inom den tiden.Den gäller alla dagar mellan 15/6 och 15/8 och då får du stå där i max 6 timmar, den 1a timmen avgiftsfri om du har P-skiva. Du får parkera avgiftsfritt , mellan 1800 och 0900 alla dagar under dessa datum, andra datum är det fritt att parkera. Så med enkla ord kan du komma kl 1200, betala för 5 timmar om du har p-skiva, har du ingen dylik så kan du komma 1300 och stå till 0900 och betala för de 5 timmar du stått. Vill du vara längre på platsen kan du även välja att betala för ytterligare 5 timmar, har du p-skiva så 6 timmar varav den ena är fri.
Således kan du med p-skiva och avgift stå mellan 1200 och 1500 nästa dygn med, utan p-skiva mellan 1300 och 1400 dygnet därpå. Med dessa tider så får du betala för 10 timmar.
Övriga datum är det gratis parkering enligt vanlig praxis dvs 24 timmar vardagar och över helgen om inget annat anges i de lokala parkeringsstadgarna.
Det enkla svaret på din fråga om du får stå här i 24 timmar mellan 15/6 och 15/8 är, NEJ! det får du inte. Är du där nu så är det tillåtet att parkera precis som skylten säger.
JA, från 16 aug till 14 juni får man stå där i 24 tim, frånsett att skyltningen inte ändras då.Får jag stå med min husbil ( personbil 2) stå här i 24timmar (parkeringsplats, P) mellan 15/8och 15/6