• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad behövs för att ha bluetooth till regulatorn?

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Jag förstår inte. Frågan är vad jag behöver för att kunna se laddningsförloppet på mobilen?

Du laddar ner en app till din telefon. Du frågade oxå om du behöver panelerna. Och dom behövs inte. Eftersom blåtands adapter bara snor signalen för att sen skicka ut den i etern. Blåtands adaptern kopplar du samman med din blåtands telefon å sen laddar ner appen. panelerna är om du vill ha visuellt avläsning. Men dom behövs inte
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Du laddar ner en app till din telefon. Du frågade oxå om du behöver panelerna. Och dom behövs inte. Eftersom blåtands adapter bara snor signalen för att sen skicka ut den i etern. Blåtands adaptern kopplar du samman med din blåtands telefon å sen laddar ner appen. panelerna är om du vill ha visuellt avläsning. Men dom behövs inte
Tack! Det var det svaret jag eftersökte. Tack, igen!
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Regulator visar bara vad den laddar.. Och så volten så klart... Med shunten ser du också hur många A du använde och hur mycket du har kvar i batteriet.... Så har jag uppfattat detta system
Du får även statistik för senaste 30 dagarna från regulatorn,hur många WH den laddat per dygn,fungerar mycket bra har haft min ett år nu, med separat shunt får du totalladdning inte bara från solpanelen.
 
Toppen