• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad att se på Elmia?

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Har roat (?) mig med att, utifrån informationen på ELMIA:s hemsida, strukturera upp innehållet i de olika hallarna.

De gulmarkerade företagen visar (förhoppningsvis) fritidsfordon, de blåmarkerade är tillbehörsföretag som kan vara av intresse.

(Måste erkänna att jag inte fördjupat mig i de företag vars namn inte ger en antydan om verksamheten, så det kan kanske fattas några enstaka gula eller blå markeringar.)

Pålle
 

Bilagor

  • HALLÖVERSIKT.pdf
    86,6 KB · Visningar: 369

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Det lär vara ganska tunt med folk runt husbilsutställarna. Med det är ganska tjockt i C-hallen (tillbehör). Gott om plats på matställena. Vädret torrt med växlande molnighet.
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Något underlig prisinformation till Elmia
Parkering med personbil skulle kosta 100 kr enl P-vakt, betalade med EasyPark 115 kr kostade det många frågade men inget svar
Inträde skulle kosta 175 kr kostade 190/person flera frågar inget svar
Hur kan alla vara så helt ovetande, ok 30 kr spelar väl ingen roll i sammanhanget men verkar helt oseriöst både i text och muntlig info
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Parkering med personbil skulle kosta 100 kr enl P-vakt, betalade med EasyPark 115 kr kostade det många frågade men inget svar
Easypark har ofta någon serviceavgift när man betalar parkering med dem, kanske en sådan som ”klistrats på” ?
Undviker att använda Easypark, när det finns andra alternativ. Men det finns tillfällen då, man inte har något val
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Easypark har ofta någon serviceavgift när man betalar parkering med dem, kanske en sådan som ”klistrats på” ?
Undviker att använda Easypark, när det finns andra alternativ. Men det finns tillfällen då, man inte har något val
Jo EasyPark har en avgift men det är den smidigaste parkerings appen och funkar med Swish. Använder den alltid när det går.
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Jag gillar den appen också men har aldrig tidigare betalt en avgift för att betala p-avgiften. Då förstår jag att Elmia lägger på 15 kr för att täcka försäljningkostnader för biljettförsäljningen av Entre också
Girigheten verkar inte ha några gränser, men det går lätt att skjuta sig i foten också.

Tillägg: Måste förtydliga vad jag vänder mig mot, då jag fick ett privat mail från en kompis som undrade om jag blivit snål
Man skriver inte att något kostar en viss peng och sen lägger på ytterligare en peng när man ska betala.
 
Senast ändrad:

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
345
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Kan ni som är där inte skicka upp lite bilder på det ni anser sevärt? Hade tyvärr inte möjlighet att åka i år....
 
Toppen