• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är livet?

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.134
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ibland så funderar man på livet och vad som händer just nu.

Exakt i detta ögonblicket sitter jag på en parkeringsplats strax utanför Södra Sandby ca 30 minuter från vårt hus. Min underbara hustru Em har gått och lagt sig och jag sitter och tittar på filmen "Shutter Island" Jag hör att hon har tunga andetag,(ingen snarkning, det är jag som står för det). Det ger mig en sådan ro i kroppen.

Jag har läst en tråd om ngn om förlorat sin hustru här på forumet men har sin hund kvar. Ibland så känns egna problem inte så tunga.

Vissa ögonblicksbilder måste man bara komma ihåg. Vi såg filmen " Dag för dag" tidigare i dag och jag började fundera över livet.
 
F

F.d. 72435

Guest
Jag tror det är viktigt att faktiskt leva och inte bara överleva. De flesta lever i hamsterhjulet, jobb mån-fre och sedan helg. 5 veckors semester och sedan repeat. Ta ett rejält steg tillbaka och försök se på ditt liv från lite avstånd. Hur gör jag, hur gör grannarna, hur gör arbetskamraterna? Oftast lever alla likadant med små nyanser av skillnad. Vi är programmerade att det är positivt med ny bil och så stort hus som möjligt. Livet har blivit en tävling med de som ser ens liv. När man skrapar på ytan så finns oftast krediter bakom hela fasaden. En ständig kamp att tjäna mer pengar för att sedan kunna köpa coolare och finare prylar. Gör en sprillans ny bil en lyckligare än en 10 år gammal bil?
Samma med husbilar. Det är bara smink alltihop!!!
Jag tog själv ett stort steg för 1,5 år sedan och ändrade livsstil, sålde stora fina huset och flyttade ut på ”landet” 2,5 mil bort. Jobbar nu varannan vecka, lever varannan vecka. Köpte en 22 år gammal, hel och fungerande husbil och har inga lån.
Så mitt svar på frågan om livet är att ta ett steg tillbaka, tänk utanför boxen, gör inte automatiskt som alla andra, hitta din egen väg och skapa bättre lösningar för att kunna leva ett stabilt och tryggt liv.
 
Toppen