• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad är felet?

  • Startad av Startad av F.d. 58882
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 58882

Guest
Hej
Jag har en TomTom GO 630 som fått fullständigt fnatt. När man läser vad som avhandlats om GPS'er på vår hemsida så förstår jag kunnandet är mycket stort & hoppas därför att någon vet vad som kan göras.
Problemet är följande : Efter att jag lade in broar, hBK-platser, betalstationer etc. (ov2-filer) så började eländet. Navigatorn startar & sidan som talar om att jag är ansvarig ........ & jag trycker på accepterar-knappen på skärmen. Antingen händer ingenting eller så startar enheten om & jag trycker på accepterar-knappen igen & den startar om osv. Det har hänt att den kommit igång men efter några sekunder låst sig. Filerna hämtade jag från PosIt efter att ha läst Ämnet "Låga broar - 2011-03-22, 10:30".


MVH
Bennie
 
Sv: Vad är felet?

Håll inne startknappen tills den startar om. Kan behöva en omstart.
 
Sv: Vad är felet?

Plocka bort allt du la in och starta om den igen, kanske hjälper.

Eller kör en återställning i tomtom home.
 
Sv: Vad är felet?

Om du ansluter den till datorn igen och via utforskaren tar bort dom filerna du la in kanske, annars är det väl att installera om mjukvaran i den.
 
Sv: Vad är felet?

Tackar, provade detta & nu fungerar den igen.
Bennie
 
Tillbaka
Toppen