• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är ett skript?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Att makterna är emot mig, det är jag van vid, att datorn jävlas, det är jag också van vid, men på senaste tiden har även Google Maps börjat krångla. Varje gång jag startar detta program, så går det väldigt segt och efter en stund dyker följande skylt upp. Texten lyder:

Ett skript på den här sidan gör att Internet Explorer körs långsamt. Om skriptet fortsätter att köras kan det hända att datorn låser sig. Vill du avbryta skriptet?

Skript.jpg

Finns någon här som vet hur jag ska komma till rätta med det här? (Ursäkta Moiréeffekten, tror jag det heter).

Jappe
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vad är ett skript?

Det finnes to veier ut av dette uføret:

1. finne ut hva microsoft mener med denne meldingen i Intenet Exploder og fjern den patchen eller tilleggget som er i konflikt med google denne gangen :confused::confused:

2. bytte til Firefox , Opera eller noe annet. Jeg har selv valgt Firefox også hos flere i familien som har fått tilsvarende problemer - derav navnet i alternativ 1 :D

Firefox lastes ned fra Firefox web browser | Faster, more secure, & customizable - Opera fra Opera Web Browser | Faster & safer | Download new internet browsers free
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
963
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Vad är ett skript?

Ett script är en snutt programkod som utför något. I det här fallet är det något som antagligen Google har skrivit, eller åtminstone levererat till din webläsare, och som inte funkar som det ska.
Om du får frågan om att avbryta så gör det. Det finns en timer i webläsaren som övervakar att scripts inte snurrar på för evigt.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vad är ett skript?

Nu har jag tagit bort Google Toolbar plus lite annat Googlejox och röjt lite och nu fungerar Google Maps mycket bättre, dessutom på svenska. Möjligen hade jag två Google Maps installerade innan, en svensk och en engelsk version.

Jag börjar bli lite sur på Google. Tidigare hade jag också problem med Gmail, omöjligt att bli av med. Det känns som om hela datorn lätt blir genomgoogoliserad. Google är lite varstans och bökar och ställer till det.

Misstänksam Jappe
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vad är ett skript?

Når en installere noe fra google (og endel andre steder) så må en velge tilpasset installasjon og velge bort allt skraper - toolbars, desktops osv. Noen av disse tilleggene kan fungere alene, men har en to forskjellige nesten like slike saker så krangler de. Enkelte av tilleggene kan være svært vanskelige å bli kvitt.
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Vad är ett skript?

Ja du Jappe, tänk om våra Fiatar skulle krångla hälften så mycke,som datorn Då finge dom förskansa sej väl på Fiat.
Bosse B
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vad är ett skript?

Knut! Jag har Firefox på husbilsdatorn (Linux) och det verkar väldigt stabilt och snabbt och jag har funderat på att installera det på hemmadatorn också, men jag tror mig inte om att klara av en sådan operation; det är väl stor risk att datorn blir lika förvirrad som jag. Jag vågar inte!

Jappe
 
Toppen