• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad är detta?

Daniel-s

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
40560
Medlemskap
2024
Hej,

Har renoverat sovalkoven på våran citroen c25 -89. Är nästan klar och undrar över vad denna metall saken som går från golv till tak och över dörren samt till vänster till sovalkoven uppfyller för uppgift. Finns ingen på andra sidan.

Under renoveringen var jag tvungen att kapa av den. Se bild genom länk

Dropbox

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, du har rätt många stora hål i väggkonstruktionen, både fönstret i alkoven och den stora dörröppningen och sedan själva alkoven som hänger ut framåt (även om den får lite stöd av hyttaket.
Det är nog helt enkelt en förstärkning så konstruktionen inte ger med sig av skakningar på vägar, belastning av alkoven m.m.
På andra sidan så är det ju mera hela väggsidor som styvar upp i stället, samt troligen en regel som går framifrån alkovens nerkant och rakt bakåt en lång bit som håller upp det hela. På den här sidan så så kan de ju inte ha en lång regel eftersom dörrhålet är där.
Det vore säkert inte så dumt att svetsa samman den kapade biten, i alla fall på sidorna och långsidan inåt till.

Tror jag. M. v. h. JANKRO.

Senast ändrad:

Daniel-s

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
40560
Medlemskap
2024
Hej och tack för svaret, det låter vettigt det du säger. Får ringa över svärfar så ska vi nog kunna lösa det

Toppen