Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
De behövs en lite större bild för att man skall kunna se sammanhanget, de flesta säkringshållare är rätt lika.
Vi får väl hoppas att någon som har en motsvarande Detleffs kan svara, du behöver nog ange vilken modell du har?Den sitter i varje fall i framkant på passagerarstolen framför där bodelsbatterierna ska ligga. Bifogar en större bild
Där ligger också omväxlande svarta och röda kablar på plus-batterikabelskon, tyder på att någon som inte är särskilt noga eller kunnig har varit och kopplat i elsystemet, jag skulle kolla upp det ordentligt och dra kablar i rätt färg!Uppifrån-bilden visar att det är många kablar kopplade till pluspolen. En del av dem är nog monterade efter att bilen var ny, det syns ju annat "hemmapul" i bilden. Varje kabel skall ha en säkring så nära batteriet som möjligt så de säkringar du visat är väl till för att skydda några av dessa kablar. Finns det säkringar på de övriga också? Annars är det illa. Följ kablarna och kolla!
Och inga batterier på plats heller. Kanske är så att shunt och jordplint är lossade.Och dessutom så ligger det en Victron smartshunt samt en jordplint?? och skramlar som inte ens är fastskruvade. Även om det "bara" är jord/minus så bör de nog sitta fast kan tyckas.
M.v.h. JANKRO.