• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad är detta för knapp

F

F.d. 58547

Guest
Vet ej vad den gröna knappen längst till höger är är det någon som vet?/susanne

IMG_5709 (Small).JPG

F

F.d. 24290

Guest
Sv: Vad är detta för knapp

Ser ut som värmen till gråvatten tanken för att den inte ska frysa på vintern. Den brukar vara kopplad så att den alltid går på 12 volt vilket innebär att den kan dra ut batteriet om den alltid står på.

Jag kan ju givetvis ha fel, men det är min gissning!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Den andre mulighet er ice-ex for gasol-regulatoren. Men holder med i at det mest sansynlig er varme for gråvannstanken.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Om det är en Eis-Ex så syns det enkelt genom att det finns en elkabel fram till gasregulatorn.

F

F.d. 58547

Guest

Ja då får man vänta o testa till vintern!Den knappen finns ej med i boken som följer med husbilen.Konstigt man hittar alltid något nytt i bilen även om man haft den i 2 år.
Även knappen till vänster begrep jag inte först men jag satte mig ner o läste lite trodde först att den skulle gå både på bodelsvärme o vatten på 220 men där fick jag tji enbart vatten var det , men däremot ac ger ju värme ifrån sig .
Man blir väl aldrig fullärd på detta område.
Ja ha nu kom det flera bud då är det bara att gå ut o kolla.
Troligen till gråvattentanken.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen