• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad är det som är fel

F

F.d. 58882

Guest
När jag sitter & skriver just detta inlägg så börjar datorn plötsligt skriva i den text som jag redan skrivit. Se exempel nedan. Det händer också att allt jag skrivit bara försvinner & bara det sista ordet jag håller på att skriva blir kvar.

När jag sitter & skrsom jag skrivitiver just detta inlägg så börjar datorn plötsligt skriva i den text .

Vad är det som felar? Är det någon som vet? Detta är något så in i h...te irriterande. Jag går snart upp i atomer.:mad:

Bennie

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vad är det som är fel

Eftersom den nya texten hamnar emellan tidigare text verkar det som pekaren flyttat sig.

Det kan bero på att musen är instabil eller underlaget för den är olämpligt.

F

F.d. 58882

Guest

Hej!

Det verkar som om du kommit åt "insert" knappen. Hjälper det att du trycker på den igen?

Eftersom den nya texten hamnar emellan tidigare text verkar det som pekaren flyttat sig.

Det kan bero på att musen är instabil eller underlaget för den är olämpligt.

Tackar

Jag kan svära på att jag inte kommit åt insertknappen men jag kan kolla nästa gång det händer. Musen är en touchmus på laptopen så stabilare kan det inte bli.

Bennie

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det är ingen garanti, även musplattan kan vara instabil, prova med att starta om datorn.

Jag har haft samma problem vid ett par tillfällen och då har omstart hjälpt.

tony o nette

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2026
Om jag inte minns fel så kan man "kalibrera" pekplattan.
Kolla under "kontrollpanelen" / "Mus".
Har du tvättat av pekplattan nyligen annars
kan du testa detta då smutsiga plattor brukar bete sig
lite konstigt.
Varför den upprepar textning har jag inte en aning om.

F

F.d. 52943

Guest

När jag sitter & skriver just detta inlägg så börjar datorn plötsligt skriva i den text som jag redan skrivit. Se exempel nedan. Det händer också att allt jag skrivit bara försvinner & bara det sista ordet jag håller på att skriva blir kvar.

När jag sitter & skrsom jag skrivitiver just detta inlägg så börjar datorn plötsligt skriva i den text .

Vad är det som felar? Är det någon som vet? Detta är något så in i h...te irriterande. Jag går snart upp i atomer.:mad:

Bennie
Det har jag upplevt många gånger. Både på laptop-pc med pekplatta och på klösbrädan.
Jag har alltid trott att jag kommit åt pekplattan eller skärmen oavsiktligt med något finger när det hänt. Håller med om att det är mycket irriterande.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Händer med jämna mellanrum när man kommit åt "insert" som sitter ovanför "delete". Irriterande, finns ju massa andra ställen att sätta den knappen :(

Peter :)

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Töm cachen på webläsaren.

Hjälper inte det så gå in i :
Kontrollpanel -> Redigera Alternativ och skrolla ner till Övriga alternativ och Redigeringsgränssnitt.
Välj bort
Utökad Redigering - Fullständig WYSIWYG
och välj Standardredigerare i stället.

Toppen