• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vårbilder från Halland

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Kanske inte mycket till vårbilder, men snön är (tyvärr) nästan helt borta.
Men fortfarande ligger isen tjock på sjön Lygnern, och det blev en fin skridskotur tillsammans med min arbetskamrat Lennart i onsdags. Med vinden i ryggen åkte vi från Tostared till Fjärås på nolltid! Några råkar mitt på sjön fick vi kliva över, men än har det inte öppnat sig några större hål.

I morse var det dimma, så då passade jag på att åka upp till Skogareservatet i Idala, ett synnerligen otillgängligt naturreservat långt inne i skogen.

Ett litet reservat med urskogslikande karaktär, en hel del gamla mossklädda trädstammar.

Avtrycken i snön är med största sannolikhet lodjur, inte äldre än i lördags då det kom nysnö! Jag lade min mobil bredvid som jämförelse.

Hittade lite roliga isformationer i myren, taget med macro-objektiv.


/Ludde (som är med på bild den här gången...)

_DSC8039.jpg
Lennart i motljus på Lygnern

20110316.005.jpg

_DSC8151.jpg

_DSC8154.jpg

_DSC8156.jpg

_DSC8160.jpg

_DSC8147.jpg

20110320.021.jpg

20110320.039.jpg

20110320.060.jpg

_DSC8076.jpg

_DSC8059.jpg

_DSC8055.jpg

_DSC8051.jpg
 
Senast ändrad:
A

Amatören

Guest
Sv: Vårbilder från Halland

Jättefina bilder, måste varit en varulv eller nåt som tappat mobilen i förvandlingen?
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Vårbilder från Halland

Hej Tomas! Nej, när jag tar macro är jag oftast nere på marken och krälar runt, stativ skulle inte funka så lågt ner.
Jag tar på frihand, skruvar in skärpan manuellt, har en optik med VR (Vibration Reduction) vilket medger längre slutartider än vad man normalt sett kan använda med den brännvidden.
Det är en Nikkor 105/2,8 VR, utan VR bör man ha minst 1/150 dels sek, jag kan klara slutartiden ner till ca 1/40 dels sekund om jag tar stöd på marken och håller väldigt still, kramar avtryckaren som en pistolskytt. Då blir det skarpt!

Kommer förresten ner till Gottskär nästa lördag, Nidingens Vänner har årsmöte på hamnkrogen, kanske jag tittar in till dig innan! Eventuellt tar vi till och med husbilen och övernattar på parkeringen!

Ha de

/Annette
 

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: Vårbilder från Halland

Hej
Vi har sålt huset bor nu i Söderstaden i Kungsbacka. Nu kan vi åka mycket mer med husbilen behöver inte tänka på gräsklipping m m.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Vårbilder från Halland

Haha, då har du ju krypavstånd hem från HBK-träffen som jag ska ordna i juni!!

Vi hörs,

/Annette
 

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: Vårbilder från Halland

Jepp
Jag tycker det ska bli spännande.
Kanske jag kan hjälpa till nu när jag bor så nära träffen / thomas
 
Senast ändrad:
Toppen